Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada v Paříži 2008

Diskuze (2)

Přítomnost značky Lada na letošním pařížském autosalonu měla nový rozměr. Renault totiž koncem února koupil podíl v ruské automobilce za jednu miliardu dolarů (15,5 miliardy Kč) a tak Francouzi-zákazníci se možná začnou o značku zajímat více než dosud

Přítomnost značky Lada na letošním pařížském autosalonu měla nový rozměr. Renault totiž koncem února koupil podíl v ruské automobilce za jednu miliardu dolarů (15,5 miliardy Kč) a tak Francouzi-zákazníci se možná začnou o značku zajímat více než dosud.

Renault také slíbil, že zaplatí dalších až 166 milionů USD v závislosti na zisku AvtoVAZu v letošním a příštím roce. Francouzský výrobce chce spoluprací s AvtoVAZem posílit svou pozici na rychle rostoucím ruském trhu. AvtoVAZ loni prodal 770.000 vozů, o 46.000 více než v předchozím roce.

Modelové portfolio Lady se na domácím trh úspěšně rozrůstá, ale do Evropy se novinky dostávají stále jen velmi obtížně. Za této situace bylo třeba ukázat alespoň něco atraktivního, a tak přišel další prototyp sportovního vozu.

Lada Revolution 3

Sportovní kupé Revolution 3 navazuje na model Revolution 2, se kterým se v Rusku jezdí pohárové okruhové závody. Trojka je podle výrobce postavena pro aktivní řidiče, čemuž bylo podřízeno vše.

Dvoumístná karoserie z plastů je posazena na prostorovém trubkovém rámu, v němž je uprostřed mezi nápravami uložen čtyřválcový motor Renault přeplňovaný turbodmychadlem. Nejvyšší výkon 180 kW (245 k) je podle Lady dosahován při 6000 ot./min a točivý moment 310 Nm vrcholí až v 5100 ot./min. Poháněna jsou všechna kola, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,9 s, nejvyšší rychlost činí 250 km/h.

Karoserie s vnějšími rozměry 4200 x 1800 x 1150 mm a rozvorem 2600 mm má křídlové dveře, které se otevírají proti směru jízdy.

O výrobě, byť malosériové, nejsou žádné informace.

Ondřej Láník

Diskuze (2)