Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador LP700-4: Projekt 834 dostane karbonový monokok

David Bureš
Diskuze (0)
Vedení Lamborghini oficiálně zveřejnilo část technických údajů nástupce Murciélaga.

Lamborghini oficiálně potvrdilo většinu informací, o kterých jsme psali již dříve, nicméně přidalo některé nové detaily. Vedení o samotném automobilu hovoří jako o Lamborghini 834.

Základem automobilu bude karbonový monokok o hmotnosti 229 kg, který byl vyvíjen ve spolupráci s Washingtonskou univerzitou a společností Boeing. Při jeho výrobě bude Lamborghini používat vlastní patentovaný proces RTM. Tento proces při výrobě kompozitních součástek využívá minimální tlak a nízkou teplotu, aniž by utrpěla kvalita materiálu.

Udávaná torzní tuhost karbonové vany je podle vedení 35.000 Nm/rad. Předchozí Murciélago přitom mělo torzní tuhost 20.000 Nm/rad, Koenigsegg CCR 28.100 Nm/rad a Ferrari F50 34.600 Nm/rad.

Pohon zajistí uprostřed uložený dvanáctiválec, který s výkonem 515 kW a emisemi CO2 398 g/km bude silnější a ekologičtější než jednotka v předchozím Murciélagu. Má prakticky stejný objem jako motor v Murciélagu LP670-4 SV (6498 cm3 vs. 6496 cm3), má však upravené vrtání a zdvih.

Sedmistupňová jednospojková převodovka ISR je z dílny firmy Graziano. Tu bude možné přepínat v pěti režimech – Auto, Auto Strada, Strada, Sport a Corsa. V nejrychlejším režimu Corsa bude řazení trvat 50 ms, přičemž převodovky ve formuli 1 řadí během 40 ms. Tato rychlost je způsobena tím, že převodovka umí odpojit převodový stupeň a další převod už připojovat.

Zavěšení bude typu pushrod s horizontálními tlumiči. Automobilka tvrdí, že je to poprvé, kdy takové řešení použije sériový automobil. Karbonové kotoučové brzdy budou mít vpředu průměr 400 mm a 380 mm vzadu. Ruční brzda bude elektronická.

Podle slov Stephana Winkelmanna, prezidenta a generálního ředitele Lamborghini, bude design automobilu revoluční, ale zároveň typické Lambo. Inspirací křivek byla podle jeho slov armádní technika. Prostornější interiér využije digitální přístrojovou desku TFT z tekutých krystalů.

Oficiální premiéra nástupce Murciélaga je naplánována na březnový autosalon v Ženevě.

Raffaello Porro, ředitel komunikace, pak doplnil, že automobilka stále debatuje nad výrobou modelů Estoque a Sesto Elemento. Sesto Elemento pak v případě sériové výroby nebude homologováno pro silniční provoz. Konečný verdikt o výrobě vozů modelů má padnout během první čtvrtiny letošního roku.

Lamborghini LP700-4: Technická data, srovnání generací
ModelAventador LP700-4Murciélago LP670-4 SVMiura P400
MotorV12, L539V12V12
Převodovka7A6A/6M5M
Zdvihový objem [cm3]649864963929
Válce/ventily12/4812/4812/24
Největší výkon [kW/min-1]525/8250493/8000257/7000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]690/5500660/6500369/5100
Max. rychlost [km/h]350*342280
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,9*3,26,7

* - předběžné hodnoty

David Bureš
Diskuze (0)