Lamborghini Aventador LP700-4: Projekt 834 dostane karbonový monokok
Lamborghini oficiálně potvrdilo většinu informací, o kterých jsme psali již dříve, nicméně přidalo některé nové detaily. Vedení o samotném automobilu hovoří jako o Lamborghini 834.
Základem automobilu bude karbonový monokok o hmotnosti 229 kg, který byl vyvíjen ve spolupráci s Washingtonskou univerzitou a společností Boeing. Při jeho výrobě bude Lamborghini používat vlastní patentovaný proces RTM. Tento proces při výrobě kompozitních součástek využívá minimální tlak a nízkou teplotu, aniž by utrpěla kvalita materiálu.
Udávaná torzní tuhost karbonové vany je podle vedení 35.000 Nm/rad. Předchozí Murciélago přitom mělo torzní tuhost 20.000 Nm/rad, Koenigsegg CCR 28.100 Nm/rad a Ferrari F50 34.600 Nm/rad.
Pohon zajistí uprostřed uložený dvanáctiválec, který s výkonem 515 kW a emisemi CO2 398 g/km bude silnější a ekologičtější než jednotka v předchozím Murciélagu. Má prakticky stejný objem jako motor v Murciélagu LP670-4 SV (6498 cm3 vs. 6496 cm3), má však upravené vrtání a zdvih.
Sedmistupňová jednospojková převodovka ISR je z dílny firmy Graziano. Tu bude možné přepínat v pěti režimech – Auto, Auto Strada, Strada, Sport a Corsa. V nejrychlejším režimu Corsa bude řazení trvat 50 ms, přičemž převodovky ve formuli 1 řadí během 40 ms. Tato rychlost je způsobena tím, že převodovka umí odpojit převodový stupeň a další převod už připojovat.
Zavěšení bude typu pushrod s horizontálními tlumiči. Automobilka tvrdí, že je to poprvé, kdy takové řešení použije sériový automobil. Karbonové kotoučové brzdy budou mít vpředu průměr 400 mm a 380 mm vzadu. Ruční brzda bude elektronická.
Podle slov Stephana Winkelmanna, prezidenta a generálního ředitele Lamborghini, bude design automobilu revoluční, ale zároveň typické Lambo. Inspirací křivek byla podle jeho slov armádní technika. Prostornější interiér využije digitální přístrojovou desku TFT z tekutých krystalů.
Oficiální premiéra nástupce Murciélaga je naplánována na březnový autosalon v Ženevě.
Raffaello Porro, ředitel komunikace, pak doplnil, že automobilka stále debatuje nad výrobou modelů Estoque a Sesto Elemento. Sesto Elemento pak v případě sériové výroby nebude homologováno pro silniční provoz. Konečný verdikt o výrobě vozů modelů má padnout během první čtvrtiny letošního roku.
Lamborghini LP700-4: Technická data, srovnání generací | |||
Model | Aventador LP700-4 | Murciélago LP670-4 SV | Miura P400 |
Motor | V12, L539 | V12 | V12 |
Převodovka | 7A | 6A/6M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 6498 | 6496 | 3929 |
Válce/ventily | 12/48 | 12/48 | 12/24 |
Největší výkon [kW/min-1] | 525/8250 | 493/8000 | 257/7000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 690/5500 | 660/6500 | 369/5100 |
Max. rychlost [km/h] | 350* | 342 | 280 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 2,9* | 3,2 | 6,7 |
* - předběžné hodnoty