Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador LP700-4: Projekt 834 dostane karbonový monokok

David Bureš David Bureš 11. 1. 2011 • 13:49
13
Zobrazit náhledy (13)
Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador
Vedení Lamborghini oficiálně zveřejnilo část technických údajů nástupce Murciélaga.

Lamborghini oficiálně potvrdilo většinu informací, o kterých jsme psali již dříve, nicméně přidalo některé nové detaily. Vedení o samotném automobilu hovoří jako o Lamborghini 834.

Základem automobilu bude karbonový monokok o hmotnosti 229 kg, který byl vyvíjen ve spolupráci s Washingtonskou univerzitou a společností Boeing. Při jeho výrobě bude Lamborghini používat vlastní patentovaný proces RTM. Tento proces při výrobě kompozitních součástek využívá minimální tlak a nízkou teplotu, aniž by utrpěla kvalita materiálu.

Udávaná torzní tuhost karbonové vany je podle vedení 35.000 Nm/rad. Předchozí Murciélago přitom mělo torzní tuhost 20.000 Nm/rad, Koenigsegg CCR 28.100 Nm/rad a Ferrari F50 34.600 Nm/rad.

Pohon zajistí uprostřed uložený dvanáctiválec, který s výkonem 515 kW a emisemi CO2 398 g/km bude silnější a ekologičtější než jednotka v předchozím Murciélagu. Má prakticky stejný objem jako motor v Murciélagu LP670-4 SV (6498 cm3 vs. 6496 cm3), má však upravené vrtání a zdvih.

Sedmistupňová jednospojková převodovka ISR je z dílny firmy Graziano. Tu bude možné přepínat v pěti režimech – Auto, Auto Strada, Strada, Sport a Corsa. V nejrychlejším režimu Corsa bude řazení trvat 50 ms, přičemž převodovky ve formuli 1 řadí během 40 ms. Tato rychlost je způsobena tím, že převodovka umí odpojit převodový stupeň a další převod už připojovat.

Zavěšení bude typu pushrod s horizontálními tlumiči. Automobilka tvrdí, že je to poprvé, kdy takové řešení použije sériový automobil. Karbonové kotoučové brzdy budou mít vpředu průměr 400 mm a 380 mm vzadu. Ruční brzda bude elektronická.

Podle slov Stephana Winkelmanna, prezidenta a generálního ředitele Lamborghini, bude design automobilu revoluční, ale zároveň typické Lambo. Inspirací křivek byla podle jeho slov armádní technika. Prostornější interiér využije digitální přístrojovou desku TFT z tekutých krystalů.

Oficiální premiéra nástupce Murciélaga je naplánována na březnový autosalon v Ženevě.

Raffaello Porro, ředitel komunikace, pak doplnil, že automobilka stále debatuje nad výrobou modelů Estoque a Sesto Elemento. Sesto Elemento pak v případě sériové výroby nebude homologováno pro silniční provoz. Konečný verdikt o výrobě vozů modelů má padnout během první čtvrtiny letošního roku.

Lamborghini LP700-4: Technická data, srovnání generací
ModelAventador LP700-4Murciélago LP670-4 SVMiura P400
MotorV12, L539V12V12
Převodovka7A6A/6M5M
Zdvihový objem [cm3]649864963929
Válce/ventily12/4812/4812/24
Největší výkon [kW/min-1]525/8250493/8000257/7000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]690/5500660/6500369/5100
Max. rychlost [km/h]350*342280
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,9*3,26,7

* - předběžné hodnoty

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku