Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini chce co nejdéle zůstat u atmosférických motorů

Jan Mička
Diskuze (10)
Přijde doba, kdy turbomotory a hybridní technika vytlačí klasické atmosférické velikány. U Lamborghini to ale jen tak nebude.

Jistě, u běžných automobilů pro všední den mají turbomotory smysl, že na ně ale takhle rychle přejdou i výrobci supersportů, jsme ale nečekali. Jen se podívejte například na současnou nabídku Ferrari a máte jasno. Konkurenční Lamborghni se však přeplňování brání jako čert kříži, a dokud to půjde, zůstane u klasické koncepce s atmosférickým plněním. Model Urus se sice podle všeho turbodmychadlům nevyhne, ale to je zase trochu jiný příběh.

Pro fanoušky Lamborghini je důležité, že modely jako Huracán a Aventador zůstanou u atmosféry. Vyplývá to z rozhovoru se Stephanem Winkelmannem pro server Autoblog.com. Šéf Lamborghini v něm řekl, že motory s atmosférickým plněním jsou stále nejlepší z hlediska zvuku a průběhu zrychlení, a dokud se neobjeví lepší řešení, bude se jich značka držet.

„Neustále hledáme alternativy, jak můžeme dělat naši práci lépe, a jednou přijde den, kdy se přeplňované motory vyrovnají atmosférickým agregátům, zatím to ale tak není,“ řekl Winkelmann Autoblogu. Těžko říci, jak se na filozofii Lamborghini bude z dlouhodobého hlediska tvářit koncern Volkswagen, uvážíme-li, že automobilka Porsche nabízí přeplňované modely už celá léta a disponuje také hybridní technikou.

Faktem je, že na prosazení atmosférických motorů může značka vydělat. Tedy za předpokladu, že si její automobily budou kupovat opravdoví nadšenci, kterým záleží na tradici, velkých objemech, a získávání nových řidičských zkušeností. Těžko ale povědět, nakolik jsou současné supersporty ještě auty pro nadšence, a jak velká část zákazníků si je pořizuje pouze jako drahý doplněk vlastní image.

Jan Mička
Diskuze (10)
Avatar - HitmanPB
10. 7. 2015 23:39
Re: Zajímavé...
Oni si to môžu dovoliť. Vzhľadom na počet predaných kusov koncernu v jednotkách milionov aut im emisné pokuty za predaj "pár kusov" Lamborghini nejako nemôže ublížiť ;-)

Samozrejme, že to rozhodnutie vítam, nakoľko Lamborghini jednoznačne patrí medzi moje srdcové značky.

Edit: Mimochodom, keby dali do cenníka povinnú príplatkovú položku "Ekoteroristický poplatok pre Brusel za atmosferický motor: 10 000 Eur (samozrejme , že tá výška poplatku za kus je blbosť) " - ten, kto na to má, tak by to neriešil...
10. 7. 2015 18:18
Re: atmosfera
Jakkoliv se mi jeví amtosférický motor s velkým obsahem jako nejlepší možná varianta, elektromotor ve spojení s atmosférou jde ještě dál a vylepšuje prakticky dokonalé. Krom toho, že snižuje emise, což je příjemný "vedlejší účinek", zrychluje reakce na plyn, nabízí daleko vyšší točivý moment, přidává výkon v nízkých otáčkách a ke všemu ještě šetří palivo. Když se to nepřežene se zátěží navíc v podobě baterií, je to podle mého jedno
z nejlepších možných řešení. Alespoň do příchodu elektrického kompresoru.
10. 7. 2015 17:26
Re: atmosfera
ale to máš jen načtené nebo najůtubované ;-)
Avatar - S8
10. 7. 2015 17:05
Re: Zajímavé...
Ale však se v názvu článku píše, že Lamborgini chce, ne že u toho může zůstat....
10. 7. 2015 16:39
Zajímavé...
že takový "puristický" přístup razí zrovan automobilka pod VW koncernem:)