Lamborghini chce co nejdéle zůstat u atmosférických motorů
Jistě, u běžných automobilů pro všední den mají turbomotory smysl, že na ně ale takhle rychle přejdou i výrobci supersportů, jsme ale nečekali. Jen se podívejte například na současnou nabídku Ferrari a máte jasno. Konkurenční Lamborghni se však přeplňování brání jako čert kříži, a dokud to půjde, zůstane u klasické koncepce s atmosférickým plněním. Model Urus se sice podle všeho turbodmychadlům nevyhne, ale to je zase trochu jiný příběh.
Pro fanoušky Lamborghini je důležité, že modely jako Huracán a Aventador zůstanou u atmosféry. Vyplývá to z rozhovoru se Stephanem Winkelmannem pro server Autoblog.com. Šéf Lamborghini v něm řekl, že motory s atmosférickým plněním jsou stále nejlepší z hlediska zvuku a průběhu zrychlení, a dokud se neobjeví lepší řešení, bude se jich značka držet.
„Neustále hledáme alternativy, jak můžeme dělat naši práci lépe, a jednou přijde den, kdy se přeplňované motory vyrovnají atmosférickým agregátům, zatím to ale tak není,“ řekl Winkelmann Autoblogu. Těžko říci, jak se na filozofii Lamborghini bude z dlouhodobého hlediska tvářit koncern Volkswagen, uvážíme-li, že automobilka Porsche nabízí přeplňované modely už celá léta a disponuje také hybridní technikou.
Faktem je, že na prosazení atmosférických motorů může značka vydělat. Tedy za předpokladu, že si její automobily budou kupovat opravdoví nadšenci, kterým záleží na tradici, velkých objemech, a získávání nových řidičských zkušeností. Těžko ale povědět, nakolik jsou současné supersporty ještě auty pro nadšence, a jak velká část zákazníků si je pořizuje pouze jako drahý doplněk vlastní image.