Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini chystá Huracán STO. Premiéra silniční verze závodního speciálu je na spadnutí

David Bureš David Bureš 16. 11. 2020 • 10:30
25
2
Zobrazit náhledy (25)
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo

Premiéra nejostřejšího Lamborghini Huracán se odehraje již tento týden. Huracán STO bude jednoduše silniční verze závodního speciálu pro značkový šampionát.

Lamborghini v dobách svého zakladatele odmítalo závodit. Ferruccio Lamborghini tvrdil, že staví auta pro běžné silnice a ne pro závodní okruhy, proto automobilka ani nepostavila svůj testovací okruh a jezdila s vozy po běžných silnicích. Dnes je ale doba jinde, Lamborghini má vlastní značkový šampionát a chystá dokonce auto pro běžné silnice, odvozené právě od závodního speciálu.

Podle zákulisních zpráv se bude jmenovat Lamborghini Huracán Super Trofeo Omologato (zkráceně Huracán STO) a jak název napovídá, jednoduše půjde o silniční variantu závodního Huracánu pro značkový šampionát Super Trofeo. Premiéra auta je přitom naplánována už na tuto středu 18. listopadu.

První zveřejněný snímek jen tajemně mluví o novém desetiválcovém modelu značky s tím, že silueta vozu s rozsvícenými diodovými světlomety a obřím přítlačným křídlem na zádi potvrzuje, že za základ poslouží Huracán. Zákulisní zprávy od majitelů, kteří už mají možnost si auto objednávat, však prozradily i další detaily.

Co se týče výkonu, žádný zásadní růst nečekejme, výkon 640 koní (471 kW) totiž odpovídá již delší dobu nabízenému Huracánu Performante představeném v roce 2017. Desetiválcový motor však bude spárován s novou dvouspojkovou převodovkou a hlavně jeho síla bude posílána výhradně na zadní kola. To odpovídá právě závodnímu Huracánu ST Evo, zatímco Huracán Performante je čtyřkolkou.

To pomůže výraznému snížení hmotnosti, kterou ovlivní také karbonové nárazníky, hořčíková kola nebo odstrojený interiér se sedačkami s alcantarovým čalouněním a čtyřbodovými pásy. Na rozdíl od Huracánu Performante tu pak sice nebudou aktivní aerodynamické prvky, obří zadní křídlo však má přispět k neskutečnému přítlaku.

To všechno má znamenat parádní jízdní schopnosti, z 0-100 km/h má Huracán STO zrychlit za 2,6 sekundy, na dvoustovce pak má být za méně než osm vteřin.

S ohledem na specifické využití půjde o limitovaný model. Hovoří se o produkci pouze 700 exemplářů.

Pro Lamborghini je to letos už další takový okruhový speciál. V létě debutovalo Lamborghini Essenza SCV12, auto ve stylu Ferrari FXX K vyvinuté závodní divizí Lamborghini Squadra Corse výhradně pro použití na závodních okruzích. Stejná divize pak nyní chystá ještě otevřený model ve stylu Aventadoru J.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud