Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: K okruhové střele s 830 koňmi dostanete speciální garáž

David Bureš David Bureš 30. 7. 2020 • 06:55
36
6
Zobrazit náhledy (36)
Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12 Lamborghini Essenza SCV12

S novým Lamborghini nesmíte ani na silnice, ani s ním nesmíte závodit. Přesto je pro pouhých 40 šťastlivců velice zajímavým produktem.

Lamborghini ve svých počátcích odmítalo závodit, jeho zakladatel Feruccio Lamborghini tvrdil, že staví auta pro silnice, ne pro okruhy, což byl jistě posměch konkurenčnímu Ferrari, dnes už je však na závodním poli aktivní. Závodí v různých okruhových kategorií, léta pořádá vlastní značkový pohár Lamborghini Super Trofeo. A tak nyní dává smysl vznik unikátní okruhové zbraně. Jmenuje se Lamborghini Essenza SCV12.

Na jeho příchod automobilka láká už několik měsíců, přičemž nyní je tu tato dvanáctiválcová střela oficiálně. Jedná se o dílo závodní divize Lamborghini Squadra Corse, není však navržena pro žádný závodní šampionát, dokonce ani nesmí na běžné silnice. Je to zkrátka okruhové náčiní, které má dělat radost svým majitelům, pro něž budou pořádány speciální jízdní akce. Zkrátka projekt ve stylu Ferrari FXX K, McLarenu P1 GTR nebo Aston Martinu Vulcan.

video

Konstruktéři se tak nemuseli nechat omezovat závodními pravidly nebo silniční homologací, a tak mohlo vzniknout opravdu ultimátní dílo. Srdcem je atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru původem z Aventadoru, v tomto případě je však naladěn až na více než 830 koní (610 kW). Jedná se tak o nejvýkonnější atmosférický agregát v historii značky a možná i poslední takový motor od Lamborghini. Nástupce Aventadoru se totiž už stane plug-in hybridem.

Agregát pohání výhradně zadní kola (u dvanáctiválcového lamba v posledních letech věc nevídaná), a to prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Xtrac. Jejím unikátem je fakt, že je strukturální součástí šasi, když je na ní instalováno zadní zavěšení typu push-rod.

Těch unikátních technických řešení je na Essenza SCV12 povícero, část se inspirovala u závodních verzí Huracánu. Základem je karbonové šasi nové generace, které je podle automobilky natolik tuhé, že nebylo potřeba dovnitř instalovat typickou ochrannou klec. Kinematika se pak inspirovala závodními prototypy pro co nejlepší agilitu v zatáčkách a stabilitu ve vysokých rychlostech. Specialitou jsou též hořčíková kola.

S technickými řešeními přitom pomohli také externí dodavatelé. Výfukový systém dodalo Capristo, brzdy Brembo, zatímco pneumatiky Pirelli, které je dlouholetým partnerem Lamborghini. Uvnitř zase nechybí skořepiny OMP s homologací FIA.

Samotný design je pak jedinečný, zdůrazňující fakt, že auto nemuselo být homologováno pro silniční provoz. Světla jsou tak tvořena jen minimalistickými diodami ve spodní části předního nárazníku, na zádi pak nechybí obrovský přítlačný spoiler pro co nejvyšší přítlak. Tvary přitom ovlivnila snaha o co nejlepší obtékání vzduchu kolem karoserie, designéři ale mluví také o inspiraci někdejšími modely Diablo GT a Miura Jota. Nechybí ani motiv písmena Y, typický znak dnešních Lamborghini. Kabina je pak s ohledem na okruhové využití minimalistická, maličký multifunkční volant s displejem se inspiroval u monopostu Formule 1.

Lamborghini postaví jen 40 exemplářů modelu Essenza SCV12. Zákazníci přitom k vozu dostanou i speciální služby. Vozy budou garážovány přímo v Sant’Agata Bolognese, kde pro ně vznikl speciální hangár. Každé auto dostane svoji garáž, která bude vybavena kamerou, aby majitelé mohli sledovat, co se s jejich čtyřkolovým miláčkem právě děje.

Pro zákazníky pak budou počínaje rokem 2021 pořádány jedinečné jízdní akce na renomovaných závodních okruzích napříč světem, při nichž budou mít k dispozici techniky Squadra Corse pro zajištění všeho potřebného. S jízdními radami zase pomůže pětinásobný šampion čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans Emanuele Pirro nebo tovární jezdec Lamborghini Marco Mapelli. Cena vozu mimochodem nebyla zveřejněna, jistě se ale bude pohybovat v částkách desítek milionů korun.

Související články

Témata
31. 7. 2020 08:14
Re: 830 koní V12 atmo
Nie je podstatne čím jazdím ale to, že superšporty sú každou generáciou výkonnejšie a aj ťažšie. Ak sa myslíš, že hybrid posunie hmotnosť ku dvom tonám, tak si mimo. Stačí sa pozrieť na konkurenta tohoto auta, https://en.wikipedia.org/…i/Ferrari_FXX-K, ktorý váži aj s plnou nádržou 1285 kg a to je hybrid, kde výkon sústavy je 1050 koní. Samotný spaľovák ma lepšie parametre ako ten v CSV12 a ešte je tam 190 elektrických koní.
Hybridy na okruhu fungujú veľmi dobre. Dokazujú to vozy F1 aj WES. Blbosť je plug-in kde už je hmotnosť batérii významná, ale hybrid vieš spraviť s 30kg batériou, ktorú môžeš umiestniť kde ti vyhovuje z pohľadu rozloženia hmotnosti a 20kilový elektromotor ti pridá 150-200 koní. Takže aj s kabelážou a meničmi máš nárast hmotnosti 60-70 kg. Z ktorých dostaneš 20% výkonu k dobru.
Ak by som chcel auto pre zábavu, tak môj favorit je Poschne 718 GT4. Ale na okruhu je dnes dobre postavaný hybrid neprekonateľný.
Avatar - kari.laz
30. 7. 2020 14:14
Re: 830 koní V12 atmo
Nevím, s čím jezdíš ale to auto má díky hnané zadní nápravě a právě díky oproštění od elektrických blbostí 1400Kg. Poměr hmotnosti a výkonu je 1,66. Vážně si myslíš, že chtějí vyšší výkon? Výkon je celkem relativní, když to auto bude mít dvě tuny.
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2020 13:59
30. 7. 2020 13:28
Re: 830 koní V12 atmo
Tieto motory nedostanu baterky, alebo turba kvoli normam, ale kvoli zakaznikom, ktory ocakavaju s kazdou generaciou rast vykonu. Pokuty za CO2 vyrobcov supersportov trapit nemusia.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku