Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Diablo SV (1999): Rudý ďábel za necelých 6 milionů korun

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Časy se mění. Kdysi byly pozdější verze Lamborghini Diablo brány poněkud negativně, jenže od té doby už uplynulo jeden a půl dekády...

Diablo se oprostilo od designu pozdějších okřídlených Countachů s výraznými blatníky. Jeho vizáž je přisuzována Marcellovi Gandinimu, ale vnější tvary nakonec upravili stylisté tehdejšího majitele značky, tedy Chrysleru. Finální auto tudíž vypadalo úplně jinak, přesto se líbilo. Navíc jej neminul osud předchůdce a postupně se přetransformovalo v agresivní bestii, v roce 1999 pak přišlo o už nemoderní výklopná přední světla, která nesplňovala nové bezpečnostní předpisy. Mnozí fanoušci ohrnovali nos...

A dnes? I exempláře z let 1999-2001 jsou pokládány za mladou klasiku. Jeden z nich bude dražit síň Silverstone Auctions 6. března v Birminghamu na výstavě (převážně) veteránů, která nese název Practical Classics Restoration and Classic Car Show. Atypicky světle červené Diablo SV opustilo továrnu v Sant'Agatě 21. prosince 1999. Jedná se o poslední SV vůbec a také závěrečný kus, který vznikl v minulém století. Pak odešli zaměstnanci na vánoční dovolenou... Tehdy už kontrolu nad automobilkou přebíral koncern Volkswagen, ale jeho vliv se začal plně projevovat až později.

Dražené Diablo pohání vidlicový dvanáctiválec 5,7 l/390 kW (530 k), Lamborghini i dnes zůstává u atmosférických motorů, ale dlouho mu to asi nevydrží. Pětistupňové manuální převodovky jako v tomto případě jsou ovšem už dávno minulostí, sílu motoru přímo řazené ústrojí přenášelo jen dozadu, SV nebylo čtyřkolkou. Z klidu na stovku dokázalo vystřelit za 4 s. Kus hledající nového majitele má velmi stylovou britskou registrační značku V12 SVR a pochopitelně volant vpravo. Žádné další Diablo po něm už se v Albionu neobjevilo. Na digitálním počitadle najdeme přesný údaj 32.117,4 ujetých mil (necelých 51.688 km). Dvoumístný šedočerný kokpit kombinuje kůži a Alcantaru, perleťový červenooranžový lak prý navíc dostalo právě jen tohle jediné.

„Poslední opravdové lambo“ je v excelentní mechanické kondici, protože renovací šasi a zavěšení prošlo před třemi lety, tentýž rok u Grimaldi Engineering mechanici nastavili také geometrii. Koneckonců, celá legrace přišla na více než deset tisíc liber... Poslední servisní prohlídku absolvovalo letos v lednu. Nikdy nebouralo, což je také důležité, drobné nedostatky laku představují patinu, přece jen je mu šestnáct a kousek. Aukční síň za něj požaduje od 150 do 170 tisíc liber (5,2-5,9 milionu korun). Dodá k němu i kompletní dokumentaci včetně původního nářadí, dále pak zakázkovou krycí plachtu s logem býka... Jediným později dodaným prvkem výbavy je navigace s Bluetooth a přípojkou po iPod.

Lamborghini postavilo v letech 1990-2001 celkem 2.884 kusů modelu Diablo všech provedení. Mimochodem, letos 29. dubna uplyne 100 let od narození zakladatele automobilky Ferruccia Elia Artura Lamborghiniho.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)