Lamborghini Huracán Evo Spyder následuje kupé. Má výkonnější desetiválec i moderní techniku
Lamborghini pokračuje v modernizaci své základní supersportovní řady. Na začátku roku se inovací dočkalo kupé, nyní následuje otevřený Spyder. Dočkal se stejných úprav, stejně jako přídomku Huracán Evo. Lamborghini Huracán Evo Spyder poprvé naživo uvidíme ani ne za týden, na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
„Spyder pokračuje v evoluční změně Huracánu Evo, je extrémně jednoduché na řízení, zároveň však exceluje jako rychle reagující, zábavné supersportovní auto. Zvláště s otevřenou střechou pak emotivní zvuk atmosférického motoru a přepracovaný odlehčený výfukový systém posunou smyslové zážitky na zcela novou úroveň,“ říká o novince generální ředitel Lamborghini Stefano Domenicali.
Huracán Evo Spyder na první pohled poznáte díky agresivnějšímu zevnějšku, který obzvlášť vynikne v zeleném odstínu Verde Selvans, užitém na autě z prezentačních fotografií. Auto upravuje nový přední nárazník se zvětšenými chladicími otvory nebo záď s vysoko umístěnými koncovkami výfuku, inspirovaná závodními lamborghini. Při designérských změnách se přitom hodně myslelo na aerodynamiku, Huracán Evo Spyder díky tomu vyvíjí více než pětkrát vyšší přítlak než předchůdce. Minimalizováno je i proudění vzduchu do otevřené kabiny, díky čemuž má být jízda s otevřeným nebem nad hlavou komfortnější než dosud.
Elektricky ovládaná plátěná střecha se otevře za pouhých 17 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h. Specialitou zůstává oddělené zadní okno, které slouží jako větrný deflektor. Lze ho ale elektricky stáhnout, abyste si mohli dosyta užít zvuk motoru.
V útrobách nadále zůstává atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, jehož výkon však poskočil na 470 kW, tedy na úroveň odlehčeného a posíleného Huracánu Performante Spyder. Jiné naladění doplňují třeba titanové sací ventily, které zvládnou práci s vyšší sílou agregátu.
Lamborghini Huracán Evo – srovnání s dalšími verzemi | ||||
Model | Huracán Evo Spyder | Huracán Spyder | Huracán RWD Spyder | Huracán Performante Spyder |
Motor | 5.2 V10 | 5.2 V10 | 5.2 V10 | 5.2 V10 |
Pohon | všech | všech | zadní | všech |
Zdvihový objem [cm3] | 5204 | 5204 | 5204 | 5204 |
Válce/ventily | 10/4 | 10/4 | 10/4 | 10/4 |
Největší výkon [kW/min] | 470/8000 | 449/8250 | 426/8000 | 470/8000 |
Točivý moment [N.m/min] | 600/6500 | 560/6500 | 540/6500 | 600/6500 |
Převodovka | 7DS | 7DS | 7DS | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 325 | 324 | 319 | 325 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,1 | 3,4 | 3,6 | 3,1 |
Zrychlení 0-200 km/h [s] | 9,3 | 10,2 | 10,4 | 9,3 |
Suchá hmotnost [kg] | 1542 | 1542 | 1509 | 1507 |
Jeho využití usnadňuje natáčení zadních kol nebo vektorování točivého momentu mezi všechna čtyři kola. Ty jsou důležitou součástí systému Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), který umí upravit nastavení jednotlivých systémů vozu podle potřeby řidiče tak, že dokáže předvídat jeho následující krok. Nechybí ani nově naladěné magneto-reologické tlumiče, které využívají data ze systému akcelerátorů a gyroskopů sledujícího v reálném čase boční, podélné i vertikální zrychlení (tzv. Lamborghini Piattaforma Inerziale).
Uvnitř se pak nachází nový multimediální systém s vertikálně orientovanou obrazovkou s úhlopříčkou 8,4 palce. Ovládat ji lze i pomocí gest, přičemž byly do ní začleněny nejen funkce navigace, ale i klimatizace nebo ovládání sedadel.
První zákazníci se Lamborghini Huracán Evo Spyder dočkají na jaře 2019, tedy v ideální dobu před zahájením letošní letní sezony. Na evropských trzích je jeho cena stanovena na 202.437 eur bez daně, což je v přepočtu bezmála 5,2 milionu korun.