Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Huracán Evo Spyder následuje kupé. Má výkonnější desetiválec i moderní techniku

David Bureš
Diskuze (2)
Drsnější tvář nebo interiér s rozměrnou obrazovkou multimediálního systému, tak poznáte modernizovaný Huracán Spyder.

Lamborghini pokračuje v modernizaci své základní supersportovní řady. Na začátku roku se inovací dočkalo kupé, nyní následuje otevřený Spyder. Dočkal se stejných úprav, stejně jako přídomku Huracán Evo. Lamborghini Huracán Evo Spyder poprvé naživo uvidíme ani ne za týden, na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

„Spyder pokračuje v evoluční změně Huracánu Evo, je extrémně jednoduché na řízení, zároveň však exceluje jako rychle reagující, zábavné supersportovní auto. Zvláště s otevřenou střechou pak emotivní zvuk atmosférického motoru a přepracovaný odlehčený výfukový systém posunou smyslové zážitky na zcela novou úroveň,“ říká o novince generální ředitel Lamborghini Stefano Domenicali.

Huracán Evo Spyder na první pohled poznáte díky agresivnějšímu zevnějšku, který obzvlášť vynikne v zeleném odstínu Verde Selvans, užitém na autě z prezentačních fotografií. Auto upravuje nový přední nárazník se zvětšenými chladicími otvory nebo záď s vysoko umístěnými koncovkami výfuku, inspirovaná závodními lamborghini. Při designérských změnách se přitom hodně myslelo na aerodynamiku, Huracán Evo Spyder díky tomu vyvíjí více než pětkrát vyšší přítlak než předchůdce. Minimalizováno je i proudění vzduchu do otevřené kabiny, díky čemuž má být jízda s otevřeným nebem nad hlavou komfortnější než dosud.

Elektricky ovládaná plátěná střecha se otevře za pouhých 17 sekund, a to až do rychlosti 50 km/h. Specialitou zůstává oddělené zadní okno, které slouží jako větrný deflektor. Lze ho ale elektricky stáhnout, abyste si mohli dosyta užít zvuk motoru.

V útrobách nadále zůstává atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, jehož výkon však poskočil na 470 kW, tedy na úroveň odlehčeného a posíleného Huracánu Performante Spyder. Jiné naladění doplňují třeba titanové sací ventily, které zvládnou práci s vyšší sílou agregátu.

Lamborghini Huracán Evo – srovnání s dalšími verzemi
ModelHuracán Evo SpyderHuracán SpyderHuracán RWD SpyderHuracán Performante Spyder
Motor5.2 V105.2 V105.2 V105.2 V10
Pohonvšechvšechzadnívšech
Zdvihový objem [cm3]5204520452045204
Válce/ventily10/410/410/410/4
Největší výkon [kW/min]470/8000449/8250426/8000470/8000
Točivý moment [N.m/min]600/6500560/6500540/6500600/6500
Převodovka7DS7DS7DS7DS
Max. rychlost [km/h]325324319325
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,13,43,63,1
Zrychlení 0-200 km/h [s]9,310,210,49,3
Suchá hmotnost [kg]1542154215091507

Jeho využití usnadňuje natáčení zadních kol nebo vektorování točivého momentu mezi všechna čtyři kola. Ty jsou důležitou součástí systému Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), který umí upravit nastavení jednotlivých systémů vozu podle potřeby řidiče tak, že dokáže předvídat jeho následující krok. Nechybí ani nově naladěné magneto-reologické tlumiče, které využívají data ze systému akcelerátorů a gyroskopů sledujícího v reálném čase boční, podélné i vertikální zrychlení (tzv. Lamborghini Piattaforma Inerziale).

Uvnitř se pak nachází nový multimediální systém s vertikálně orientovanou obrazovkou s úhlopříčkou 8,4 palce. Ovládat ji lze i pomocí gest, přičemž byly do ní začleněny nejen funkce navigace, ale i klimatizace nebo ovládání sedadel.

První zákazníci se Lamborghini Huracán Evo Spyder dočkají na jaře 2019, tedy v ideální dobu před zahájením letošní letní sezony. Na evropských trzích je jeho cena stanovena na 202.437 eur bez daně, což je v přepočtu bezmála 5,2 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

27. 2. 2019 14:23
Re: Ramborghini
Vypadá úžasně!! Už se tam vidím, jak leštím kola..
Avatar - CountachSV
27. 2. 2019 13:14
Ramborghini
Huracán zraje jako víno. Když vzpomenu na šok z prvního obrázku zadní partie Gallarda (což vypadalo jako kryt mikrovlnky se světly z Audi), tak se ukazuje, že "baby Lambo" má co říci. V časech Diabla se o tom s hrůzou polemizovalo a dnes... SUV >:D >:D :yes: