Lamborghini má už 700 objednávek na Huracán. Za jediný měsíc!
Gallardo bylo na trhu celých deset let a do listopadu 2013 se vyrobilo 14.022 kusů, což z něj činí nejúspěšnější model značky všech dob. Naváže na něj nástupce Huracán, který byl poprvé představen loni v prosinci? Zatím to vypadá hodně nadějně. Ač se ve světové výstavní premiéře ukáže až v 4. března v Ženevě, už jej lze měsíc objednávat. Vybraným VIP klientům novinku pochopitelně zástupci výrobce předvedli v tichosti, takže do Švýcarska nemusejí chvátat. A navíc v Sant'Agatě v tuto chvíli evidují na sedm stovek vážných zájemců. Je to hodně, zhruba třetina roční produkce, protože pro porovnání loni z továrny vyjelo 2.121 aut.
Jméno Huracán souvisí, ač se to na první pohled nezdá, opět se španělským býkem. Agresivní, ale přitom i tvarově uhlazená raketa je poháněna vidlicovým desetiválcem objemu 5,2 l umístěným pochopitelně uprostřed. Označení LP 610-4 říká jasně, že motor se systémem přímého i nepřímého vstřikování IDS dosahuje maximálního výkonu 449 kW, konkrétně při 8250 otáčkách. Točivý moment 560 N.m/6500 min-1 přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka LDF na všechna kola. Zkratka znamená Lamborghini Doppia Frizione, ústrojí má tři režimy: Strada (silnice), Sport a Corsa (okruh). Z klidu na stovku vystřelí zuřící býk během pouhých 3,2 s, na dvojnásobek mu stačí 9,9 s. Po dálnicích bez rychlostního limitu, které už pomalu nenajdete ani v sousedním Německu, je schopen 1422 kg lehký Huracán upalovat až 325 km/h. Zabrzdit mu pomáhá standardní čtveřice karbon-keramických kotoučů.
Lamborghini si nechalo natočit i propagační film, oficiální video vzniklo v ulicích Los Angeles. Pokud se Huracánu bude takto dařit obchodně dále, mohou si v Itálii, ale i v Ingolstadtu, potažmo Wolfsburgu mnout ruce. Ač má i u nás koncern Volkswagen mnoho odpůrců, tahle akvizice se jim povedla zatraceně dobře.