Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini má už 700 objednávek na Huracán. Za jediný měsíc!

Lamborghini Huracán
Lamborghini Huracán
Lamborghini Huracán
Lamborghini Huracán
10 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Lamborghini sice ukončilo výrobu Gallarda, ale nový „býk“ Huracán už je na světě. A o klienty, jak se zdá, nebudou mít v Sant'Agatě nouzi.

Gallardo bylo na trhu celých deset let a do listopadu 2013 se vyrobilo 14.022 kusů, což z něj činí nejúspěšnější model značky všech dob. Naváže na něj nástupce Huracán, který byl poprvé představen loni v prosinci? Zatím to vypadá hodně nadějně. Ač se ve světové výstavní premiéře ukáže až v 4. března v Ženevě, už jej lze měsíc objednávat. Vybraným VIP klientům novinku pochopitelně zástupci výrobce předvedli v tichosti, takže do Švýcarska nemusejí chvátat. A navíc v Sant'Agatě v tuto chvíli evidují na sedm stovek vážných zájemců. Je to hodně, zhruba třetina roční produkce, protože pro porovnání loni z továrny vyjelo 2.121 aut.

Jméno Huracán souvisí, ač se to na první pohled nezdá, opět se španělským býkem. Agresivní, ale přitom i tvarově uhlazená raketa je poháněna vidlicovým desetiválcem objemu 5,2 l umístěným pochopitelně uprostřed. Označení LP 610-4 říká jasně, že motor se systémem přímého i nepřímého vstřikování IDS dosahuje maximálního výkonu 449 kW, konkrétně při 8250 otáčkách. Točivý moment 560 N.m/6500 min-1 přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka LDF na všechna kola. Zkratka znamená Lamborghini Doppia Frizione, ústrojí má tři režimy: Strada (silnice), Sport a Corsa (okruh). Z klidu na stovku vystřelí zuřící býk během pouhých 3,2 s, na dvojnásobek mu stačí 9,9 s. Po dálnicích bez rychlostního limitu, které už pomalu nenajdete ani v sousedním Německu, je schopen 1422 kg lehký Huracán upalovat až 325 km/h. Zabrzdit mu pomáhá standardní čtveřice karbon-keramických kotoučů.

Lamborghini si nechalo natočit i propagační film, oficiální video vzniklo v ulicích Los Angeles. Pokud se Huracánu bude takto dařit obchodně dále, mohou si v Itálii, ale i v Ingolstadtu, potažmo Wolfsburgu mnout ruce. Ač má i u nás koncern Volkswagen mnoho odpůrců, tahle akvizice se jim povedla zatraceně dobře.

Vstoupit do diskuze (4)