Lamborghini odmítá hybridní sportovní auta
Automobilový svět teď ulítává na hybridních autech. Přestože přišly teprve na sklonku minulého století, dnes jich po světě jezdí miliony a další a další přibývají. Hitem se ovšem i díky jejich nástupu v motoristickém sportu staly také ve sportovních autech a svou budoucnost s nimi spojily značky, u kterých by to ještě před pár lety asi nikdo nečekal - Ferrari, McLaren, Porsche a BMW a je víceméně jisté, že už příštím rokem počínaje do party přibudou také supersporty Hondy, Nissanu a Toyoty.
Není pochyb o tom, že 918 Spyder, LaFerrari a P1 jsou pořádní zuřivci, ne všichni ale sdílí toto nadšení pro věc. Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann se v tuto chvíli staví do role staromilce a hybridní benzinoelektrické sporťáky kategoricky odmítá. Podle jeho slov jsou tato auta "příliš drahá a pokud by snad jejich cena byla normální, budou příliš těžká kvůli akumulátorům." Představují tak kompromis, který Lamborghini dělat nechce.
Kvůli tomu minimálně v příštích deseti letech s žádným hybridním sporťákem značky Lamborghini nesetkáme. Winkelmann nicméně nechává dvířka pootevřená s tím, že až to dostupná technika umožní, není takový vůz vyloučen. Cílem značky však je udržet si dostávající DNA výrobce sportovních vozů s atmosférickými motory, jak dlouho to bude možné.
Jak známo, Lamborghini zatím nepodlehlo ani downsizingové epidemii a stále zůstává u velkoobjemových V10 a V12. S ohledem na situaci u Audi je sice otázkou, do jaké míry je to skutečně záležitost vnitřního přesvědčení a do jaké "zaspání doby" a podcenění aktuálních trendů, každopádně je dobře, že v blízké budoucnosti i díky tomu bude stále možné si vybírat mezi různými koncepcemi sportovních vozů...