Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini odmítá hybridní sportovní auta

Michal Fokt
Diskuze (32)
Automobilka ze San´t Agaty zavrhuje myšlenku hybridních sportovních aut. Jsou podle ní příliš kompromisní.

Automobilový svět teď ulítává na hybridních autech. Přestože přišly teprve na sklonku minulého století, dnes jich po světě jezdí miliony a další a další přibývají. Hitem se ovšem i díky jejich nástupu v motoristickém sportu staly také ve sportovních autech a svou budoucnost s nimi spojily značky, u kterých by to ještě před pár lety asi nikdo nečekal - Ferrari, McLaren, Porsche a BMW a je víceméně jisté, že už příštím rokem počínaje do party přibudou také supersporty Hondy, Nissanu a Toyoty.

Není pochyb o tom, že 918 Spyder, LaFerrari a P1 jsou pořádní zuřivci, ne všichni ale sdílí toto nadšení pro věc. Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann se v tuto chvíli staví do role staromilce a hybridní benzinoelektrické sporťáky kategoricky odmítá. Podle jeho slov jsou tato auta "příliš drahá a pokud by snad jejich cena byla normální, budou příliš těžká kvůli akumulátorům." Představují tak kompromis, který Lamborghini dělat nechce.

Kvůli tomu minimálně v příštích deseti letech s žádným hybridním sporťákem značky Lamborghini nesetkáme. Winkelmann nicméně nechává dvířka pootevřená s tím, že až to dostupná technika umožní, není takový vůz vyloučen. Cílem značky však je udržet si dostávající DNA výrobce sportovních vozů s atmosférickými motory, jak dlouho to bude možné.

Jak známo, Lamborghini zatím nepodlehlo ani downsizingové epidemii a stále zůstává u velkoobjemových V10 a V12. S ohledem na situaci u Audi je sice otázkou, do jaké míry je to skutečně záležitost vnitřního přesvědčení a do jaké "zaspání doby" a podcenění aktuálních trendů, každopádně je dobře, že v blízké budoucnosti i díky tomu bude stále možné si vybírat mezi různými koncepcemi sportovních vozů...

Michal Fokt
Diskuze (32)
Avatar - Righ
13. 3. 2014 08:49
Re: EU po stopadesátšesté
Ta výjimka samozřejmě existuje, hysterie na autowebech je úplně mimo mísu. Jenom to chce zkusit googlovat cca 5 sekund a nedělat si názor o emisní politice EU na základě článků autoblesku. Viz [odkaz]
13. 3. 2014 08:04
Re: Poslední slova před smrtí
Pracuješ v lambu ?
Avatar - Pekelná Micinka
12. 3. 2014 22:00
EU po stopadesátšesté
Nechápu proč si EU hází klacky sama sobě pod nohy. Proč není vyjímka třeba na určitý počet vyrobených kusů od daného modelu. Třeba do 3000?ks za rok s tím, že celková produkce automobilky by nesměla být třeba víc, než 7000ks ročně, by platily třeba o normu starší limity, aspoň pro kategorii velkých supersportů, ze kterých dostanou více peněz do rozpočtu a které vytvářejí zanedbatelné množství emisí a naopak udržují v továrnách pracovní místa a řemeslo.
Avatar - šmoula nešika
12. 3. 2014 21:57
Re: Miluju tě Lamborghini, nedej se, držím ti pěsti všechny
:-) Ferrari... Ale LaFerrari už řadím spíš mezi hypersporty, kterými bych se do neznámých končin jen tak nevydal. ;-)
12. 3. 2014 21:37
Poslední slova před smrtí
Poslední slova před smrtí (firmy). "Tu novou technologii sem netahejte, my si v pohodě vystačíme s tou starou".

V okamžiku kdy už si nevystačej, zjistěj, že těch několik let, kdy se bláhově domnívali, že jich se technologický rozvoj netýká, už nedokáží dohnat. Protože elektromobil - sporťák není jen motor, který by se koupil. To je zcela jiné auto. A protože s novou technologií se musí začít, když je ještě v plenkách, ne až když každý trouba vidí, že jiná cesta není. A těch několik let jim bude na konkurenci scházet další léta, až do pravděpodobného konce firmy.