Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini představuje Huracan GT3 Evo2, řadu prvků přebírá z STO

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Italský výrobce supersportů představil další evoluci závodního speciálu GT3 Evo, která v mnohém čerpala inspiraci od silničního speciálu STO.

Druhá evoluce závodního speciálu Lamborghini Huracán GT3 Evo 2, dostupná jako nově postavený vůz či balíček vylepšení pro stávající modely Huracán GT3 Evo, opět nabídne pohon pouze zadních kol a karoserii kompletně z karbonu.

Dokonce i podlaha je totiž vyrobena z karbonu, který je navíc vyztužen Zylonovými vlákny, zvyšujícími pevnost. Technici také vylepšili ochranný rám kabiny, který dostal dvojici nových zadních opor a nové panely z karbonu a kevlaru. Boční plexiskla jsou pak ke dveřím nově uchycena pomocí několika šroubů.

Video se připravuje ...

Jednou z novinek v rámci evoluce je přepracovaný aerodynamický balíček, který obsahuje nový zadní difuzor, zvyšující přítlak na zadní nápravě. Vzadu pak zaujme také masivní křídlo, převzaté právě ze silničního modelu STO. Nové křídlo nabídne lepší možnost nastavení a ještě lepší přítlak.

Z modelu STO si automobilka půjčila a lehce upravila také otvor sání motoru nad střechou a nechybí ani středová ploutev, která se táhne po jeho krytu až ke spoileru. Nejspíš přitom netřeba dodávat, že všechny aerodynamické novinky v rámci verze Evo2 odpovídají technickým normám FIA.

Atmosférický vidlicový desetiválec je osazen deseti elektronicky ovládanými škrtícími klapkami, které by měly ještě zvýšit efektivitu motoru, pracujícího s titanovými ventily. Celý systém je přitom na motoru uchycen údajně jen čtyřmi šrouby, což by mělo výrazně usnadnit a urychlit údržbu a servis motoru.

V rámci modernizace došlo také na úpravu brzd, které dostaly nové kotouče a destičky, slibující vyšší výdrž ve sprintech i vytrvalostních závodech. Divize Squadra Corse navíc vylepšila systém kontroly trakce i ABS, aby byl vůz ještě lépe kontrolovatelný při situacích s nízkou přilnavostí. Její dostatek by však primárně měly zajišťovat standardní pneumatiky značky Pirelli.

Doručení prvních vozů zákazníkům je naplánováno na druhou polovinu tohoto roku. Vůbec poprvé by se pak Lamborghini Huracán GT3 Evo2 mělo v ostré akci představit na závodu Daytona 24 hodin v lednu příštího roku.

Závodní speciál GT3 Evo 2 přitom stále není poslední evolucí již letitého modelu Huracán. Vůbec posledním speciálem postaveným na jeho šasi se totiž stane speciál Sterrato, jehož představení se očekává během nadcházejících měsíců.

Supersport na zvýšeném podvozku, určený i na horší cesty, by se mohl stát limitovanou edicí, která bude pro značku Lamborghini výjimečná ze dvou důvodů. Nepůjde totiž o labutí píseň pouze pro model Huracán, ale také pro čistě spalovací motory značky, které s novým supersportem čeká elektrifikace.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme