Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus: Italské SUV přijede v roce 2017

David Bureš David Bureš 14. 5. 2013 • 14:47
17
17
Zobrazit náhledy (17)
Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus
Třetí modelovou řadou Lamborghini nebude supersportovní sedan Estoque, ale SUV Urus. Naposledy automobilka nabízela tři modely v osmdesátých letech.

Italská automobilka Lamborghini nabídne dlouho očekávanou třetí modelovou řadu. Dnešní Aventador a nástupce Gallarda doplní v roce 2017 SUV vycházející z loni představeného konceptu Urus.

O výrobě Urusu se spekulovalo už od jeho loňské premiéry v Pekingu. Spekulace podpořilo i samo Lamborghini, když při prezentaci tohoto konceptu vedení uvedlo, že se jedná o velice konkrétní nápad pro budoucnost značky. Nyní automobilka během oslav 50 let od svého založení sériovou výrobu Urusu oficiálně potvrdila.

Loňské předběžné plány počítaly s výrobou 3.000 exemplářů tohoto auta ročně. To znamená, že si Urus udrží jistou exkluzivitu, zároveň ale významně zvýší prodeje automobilky. Například loni se po celém světě prodalo 2.083 Lamborghini.

Zatím není jasné, kde se Urus bude vyrábět, současná kapacita továrny Lamborghini v Sant‘ Agatě totiž nestačí. Základem auta má být stejná platforma jako u příštích generací Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q7, což naznačuje, že by se Urus mohl alespoň z části vyrábět v bratislavském závodě VW Group.

Lamborghini bude muset také oznámit, jaké motory se objeví pod kapotou Urusu. Koncept byl poháněn nespecifikovaným motorem o výkonu 440 kW (600 k). Sériový Urus by mohl použít koncernový čtyřlitrový osmiválec biturbo, známý například z Bentley Continental GT V8, možností je i hybridní verze.

Sériové auto si má ponechat rozkročený postoj konceptu, který je dlouhý 4,99 metru, široký 1,99 metru a vysoký jen 1,66 metru. Díky použití lehkých materiálů, převážně karbonových vláken, má být vůz velice lehký.

Lamborghini má vozem kategorie SUV na co navazovat, mezi lety 1986 a 1992 totiž vyrábělo offroad LM 002. Zvažovala se i výroba jeho nástupce, který měl konkurovat například tehdejšímu Range Roveru, nikdy však na ni nedošlo. Tři modely Lamborghini nabízelo naposledy v roce 1988, kdy souběžně prodávalo trojici Jalpa, Countach a LM 002.

Související články

Témata
15. 5. 2013 16:28
Re: To jsou zprávy...
Všechno jde, když se chce. Je modulární a na jejím předchůdci stojí i A8. Větším problémem by mohl být pohon všech kol, kvůli tomu ostatně Audi používá motor W12. Otázka je, jaký systém Lamborghini dostane.
Avatar - AUDIRS6
15. 5. 2013 15:18
Re: To jsou zprávy...
ja preferujem 442 Kw - to je 600 PS (minimalne odhadovana hodnota pre RS6 PLUS 2014 >:-[] )
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 15:06
Re: To jsou zprávy...
Proč by 400 PS z 8mi válců a objemu 4,2 mělo být "neuvěřitelných", když už tu nějakou dobu máme 380 PS (z R6 3.0 ;-)
PS: Což nic nemění na tom, že od audi (JEDNOZNAČNĚ) preferuji V8 4.0 382 kW (to je 520 koní :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 15:00
Re: To jsou zprávy...
Na V12 moc (vzhledem k "univerzální" platformě sdílené s ostatními modely koncernu) NEvěřím, ten V10 snad DOUFEJME možná by "mohl být"? ;-)
PS: Na NEpřeplňovaný motor do modelu který půjde do prodeje za 4 roky moc NEvěřím.. :-|
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 14:58
Re: To jsou zprávy...
Když už budou "sdílet" konstrukci vozu (s Touareg, Q7, Cayenne, Q8, EXP9F) tak by snad mohli dát alespoň "lepší" (tím myslím hlavně jiný, 4.0 TFSi na mne působí DOBŘE) motor - je to přece jen LAMBORGHINI :yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku