Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus ST-X Concept se může stát základem pro ostřejší verzi SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Lamborghini nabízí model Urus prozatím jen v jednom provedení, ale do budoucna se počítá i s výkonnějším plug-in hybridem a dorazit může údajně i ostřejší verze ve stylu loňského konceptu závodního provedení.

Lamborghini Urus bylo ve finální podobě pro sériovou výrobu odhaleno těsně před koncem roku 2017 a v loňském roce pak zamířilo do prodeje. Prakticky ihned po svém představení a uvedení na trh se toto SUV zařadilo mezi nejúspěšnější modely své značky.   

Popularitu výjimečného SUV může zvýšit i nový značkový pohár na uzavřených okruzích ve stylu rallyekrosu, což znamená, že část okruhu má nabídnout hladký asfalt a část naopak terénní vložku. Pro tyto závody, jichž se máme dočkat v roce 2020, připravila divize Squadra Corse, která se věnuje přípravě závodních vozů s býkem ve znaku, Lamborghini Urus ST-X Concept.

Právě tento koncept se podle informací, které získal magazín Digital Trend, může navíc stát i výchozím bodem ostřejšího provedení modelu Urus pro běžný silniční provoz. Bližší informace k technice a výkonům takové verze sice nebyly zmíněny, ale Urus ST-X Concept může její konečnou podobu poměrně jasně odhalovat.

Při představení Lamborghini Urus ST-X Concept bylo uvedeno, že se od výchozího modelu liší optimalizovanou technikou a kompletní bezpečnostní výbavou podle požadavků FIA. Právě optimalizace techniky v podobě komponentů a nastavení podvozku se může promítnout i do sériového modelu a to spolu s některými novými díly karoserie z uhlíkových vláken i výrazným snížením hmotnosti. V případě konceptu závodního vozu bylo uvedeno, že byl odlehčen o 25 %, čehož se u sériového modelu s ohledem na zachování vybavení interiéru s největší pravděpodobností nedočkáme, ale i tak se může jednat o zajímavou hodnotu.

Pod kapotou pak může zůstat přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l se svými současnými hodnotami výkonu 478 kW (650 k) a točivého momentu 850 N.m, protože se nebude negativně projevovat v celkové hmotnosti vozu, ale teprve čas ukáže, jestli a v jaké podobě se ostřejšího Lamborghini Urus skutečně dočkáme.

Zdroj: Digital Trends

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme