Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini v Ženevě 2005

Ladislav Čermák
U vzpínajícího se býka vládl velký optimismus.

„Concept S“ – extrém pro otevřenou duši

Pohříchu italskému výrobci krev zpěňujících supersportů se pod křídly Audi daří a výsledky jsou hmatatelné – meziroční nárůst prodejů za rok 2004 činil 22%, příjmy stouply na 243 miliony € (2003 – 200 mil.) a své movité majitele si našly celkem 1.592 vozy, z toho 1.215 neslo štítek Gallardo a ze zbylých 377 Murciélagos jich 65 postrádalo pevnou střechu. Celkové prodeje pětisetkoňového hitu Gallardo se už vyšplhaly přes 2.000 jednotek a zařadily jej na pozici druhého nejúspěšnějšího Lamborghini všech dob s reálnou ambicí brzkého dosažení prvenství. Tři roky po uvedení prvního modelu nové generace Murciélago se také počet výrobních řad rozrostl na tři s perspektivou dalšího nedalekého růstu. Níže popsanému konceptu tedy dělaly více než důstojné pozadí Murciélago, Murciélago Roadster a Gallardo.

„Concept S“

navazuje na úchvatné „toplessy“ 350 GTS a Miura Roadster a vyjadřuje nejsyrovější tvář býčí značky. Tvůrčí tým Centro Stile Lamborghini pod vedením šéfdesignera Luca Donkerwolkea vzal za základ menší ze dvou základních typů a na podvozku a velké části karoserie desetiválcového Gallarda vznikl 1+1 místný extrémní spider, oproštěný od zbytečného komfortu. Proudící vzduch usměrňují namísto čelního skla jen dva minimalizované větrné štítky a aerodynamické působení chybějící střechy suplují přepracované spojlery s mohutným difuzérem. Centrální vnější zpětné zrcátko se vyklápí směrem vzhůru do řidičova zorného pole elektricky pouze v případě potřeby, takže 100% soustředění na jízdu neruší vůbec nic, ani spolujezdec, oddělený ve svém vlastním minikokpitu přepážkou a akustickou hrází ječícího větru.


Ladislav Čermák