Lamborghini Veneno: První a druhé vyrobené kupé jsou k mání
Lamborghini představilo kupé Veneno v Ženevě 2013. Karbonový hypersport vznikl ke kulatému výročí, býk ze Sant‘Agaty tenkrát slavil padesátiny od svého založení. Coby konstrukční základ mu posloužil Aventador, Veneno zdědilo jeho atmosférický vidlicový dvanáctiválec objemu 6,5 l. Ten byl naladěn na 750 koní (552 kW). 690 newtonmetrů přenášela sedmistupňová polosamočinná převodovka na obě nápravy. Střela dosáhne i dnes stovky z klidu během 2,8 s a může se rozjet až ke 355 km/h.
Nezůstalo u jediného konceptu, kupé bylo postaveno celkem ve třech exemplářích. Dva z nich jsou momentálně na prodej. Ne, nejde o kopie ani repliky a ceny tomu pochopitelně odpovídají. První postavený kus s pouhými 136 ujetými kilometry je k mání za 7,1 milionu eur (192 milionů korun), oproti původní ceně tedy za zhruba dvojnásobek. Jedná se pochopitelně o investici do budoucnosti, protože ceny exotů porostou i nadále. Auto, které nabízejí Investment Cars GmbH z německého Iünenu, ovšem nebylo nikdy registrováno, postrádá značky a zmíněná částka je bez daně. Připočítejme tedy německých dvacet procent, nebo u nás ještě o procento více...
Na prodej je i druhé vyrobené Veneno. To má najeto sice více, 840 km, ale je dražší, za 9,98 milionu eur. (270 mil. Kč). Ani jedno nebylo bourané. Jednička vyrazila na silnice v červenci 2013, dvojka v prosinci téhož roku.
Ta má kompletní výbavu včetně adaptivních xenonových světel, dešťového senzoru, imobilizéru a centrálního zamykání, elektrických zrcátek, oken i sedaček s vyhříváním, multifunkčního volantu, armády airbagů, ABS, ESP a kontroly trakce, rádia s Bluetooth, CD a MP3, head-up displeje, automatické klimatizace, tempomatu, navigace, palubního počítače a parkovací kamery i senzorů.
Je po nekuřákovi a na sedadle spolujezdce lze vozit dítě v sedačce! Prodává ji japonský Reckless.
Nezapomeňme připomenout, že na podzim 2013 přišla ještě otevřená verze.