Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini vyrobilo závodní Huracán s pořadovým číslem 300

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Lamborghini už dávno není vyloženou manufakturou, pod křídly Audi se mu poslední dvě dekády nebývale daří. 6. dubna vyrobilo Huracán s pořadovým číslem 300. Závodní, nikoli silniční!

Lamborghini Huracán oslavilo 13. března desetitisící postavený exemplář. Neuplynul ani měsíc a už je důvod pozvednou číše znovu. Továrnu v Sant'Agata Bolognese opustil třístý kousek závodní verze. Do tohoto počtu jsou zahrnuty jak specifikace GT3, tak vozy pro značkové poháry Super Trofeo, které se jezdí v Evropě, Asii i Severní Americe. Stavba všech netrvala divizi Squadra Corse ani dlouho, přesně 36 měsíců. V tomto případě šlo konkrétně o revidovaný model Super Trofeo Evo.

„V roce 2017 společnost Automobili Lamborghini dosáhla posedmé za sebou prodejního rekordu, tentokrát dodala zákazníkům 3.815 silničních vozidel,“ řekl šéf firmy Stefano Domenicali, mimochodem bývalý nejvyšší muž Scuderie Ferrari. „Stejně mimořádný je i počet závodních vozů, které Lamborghini Squadra Corse vyrobila za pouhé tři roky od uvedení Huracánu Super Trofeo a GT3. To dokazuje, že růstový trend naší značky je rozhodně pozitivní i pro zákazníky z oblasti motoristického sportu,“ dodal ještě.

Jaký je to kontrast se začátky firmy! Lamborghini nyní staví závodní auta rychleji než silniční před půlstoletím. Vždyť prvního modelu 350 GT vzniklo jen 120 kusů, nástupce 400 GT 247 exemplářů a třeba Isler se zrodilo pouhých 225. Samozřejmě, jejich životní cyklus byl kratičký, dva, tři roky maximálně. Srovnání s Huracány ST a GT3 se však přímo nabízí...

Audi, pod které Lamborghini spadá, oznámilo 20. března 2018, že vyrobilo v Böllinger Höfe 50 kusů závodního R8 LMS GT4. To se představilo teprve před rokem na autosalonu v New Yorku, má 60 % dílů shodných se sériovými vozy, vedle kterých se rodí, motor V10 5,2 l a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Koncern Volkswagen ví, že se na zákaznických závoďácích dají vydělat velké peníze, proto opustil nejvyšší kategorie motoristického sportu, nejen kvůli Dieselgate... Gétéčka, okruhové cesťáky TCR či soutěžní R5 přece nabízejí všechny značky, i Porsche a dokonce Bentley. Výjimkou je pouze Bugatti..

Obě závodní lamborghini rovněž využívají spoustu sériových komponentů a vznikají na stejné montážní lince jako jejich sourozenci pro běžný provoz. O zástavbu odlišných dílů dle daných předpisů se starají speciálně vyškolení technici. „Skutečnost, že stavíme závodní vozy tak, že používáme praktiky shodné se sériovou produkcí, je značnou přidanou hodnotou. Tímto způsobem se zkracují výrobní časy, ale nejen to. Také jsou zaručeny nejvyšší standardy kontroly kvality, které se v případě závodního automobilu vyznačují větší spolehlivostí na trati,“ řekl hlavní inženýr Maurizio Reggiani.

Huracán GT3 pohání rovněž atmosférický desetiválec 5,2 l, ale spojený se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Má pohon zadních kol, stejně jako LP 620-2 Super Trofeo se shodným agregátem a rychlostní skříní od Xtracu, z něhož nabízí 449 kW a 570 N.m.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)