Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Ypsilon: Ceny na českém trhu

Aleš Jungmann
Diskuze (21)
Nová generace Lancie Ypsilon startuje svou českou kariéru na čtvrt milionu korun.

Ypsilon, cílící zejména na dámskou část klientely malých vozů, se vyrábí v polských Tychách spolu se svými sourozenci: Fiatem Pandou, 500 a Fordem Ka, jejichž platformu sdílí.

Na délku měří 3,80 m, což jí řadí na rozhraní segmentů A a B. Přední část ovládl retro styl, v zadních dveřích zaujmou skryté kliky, které před čtrnácti lety zavedla sportovnější koncernová sestra Alfa Romeo. Interiér si zachoval centrální umístění přístrojů, které se poprvé objevilo už u Lancie Y z roku 1995.

Motory jsou v nabídce celkem tři. Nejlevnější zážehová osmiventilová čtyřválcová dvanáctistovka Fire Evo II nabídne 51 kW při 5500 min-1 a točivý moment 102 Nm při 3000 min-1. Doplňuje ji přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir se 63 kW/5500 min-1. Nejmodernější agregát má ventilový rozvod MultiAir a jeho točivý moment dosahuje maxima 145 Nm při 2000 min-1. V režimu ECO dojde k jeho snížení na 100 Nm, což díky systému Start&Stop a robotizované převodovce DFN od Magnetti Marelli srazí konzumaci benzinu.

Příznivci nafty mají jedinou volbu: turbodiesel 1,3 Multijet II se čtyřventilovou technikou o výkonu 70 kW při 4000 min-1, jenž dosahuje 200 Nm/1500 min-1. Novou generaci vstřikování common-rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek v tomto případě doplňují například variabilní olejové čerpadlo, nebo alternátor s funkcí rekuperace. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km.

Základní stupeň výbavy Silver obsahuje například přední a hlavové airbagy, funkci start-stop, která je standardem všech verzí, dělená zadní sedadla, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově i podélně nastavitelný volant, palubní počítač a elektrické stahování předních oken. Je k dispozici pouze se čtyřválcem 1,2 Fire Evo.

Gold (od 279.000,- Kč) ji doplní o manuální klimatizaci, volant a řadicí páku v kůži či autorádio s CD a MP3. Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v tomto případě ovládají elektromotorky.

Vrcholnou verzi představuje Platinum, které přijde na nejméně 349.000,- Kč. Zadní okna už jsou zde elektrická. Efektní vzhled podpoří patnáctipalcová litá kola, za snížené viditelnosti přijdou vhod mlhovky.

Lancia Ypsilon - Ceny na českém trhu
Motor1,2 Fire Evo0,9 TwinAir0,9 TwinAir DFN1,3 MultiJet II
Stop&StartStop&StartStop&StartStop&Start
Převodovka5M5M5MA5M
Zdvihový objem [cm3]12428758751248
Válce/ventily4 / 22 / 42 / 44 / 4
Největší výkon [kW/min-1]51/550063/550063/550070/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000145/1900145/1900200/1500
Max. rychlost [km/h]163176176183
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,511,912,211,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,24,13,8
Prov. hmotnost [kg]9659759801050
Cena Silver [Kč]249.000,----
Cena Gold [Kč]279.000,-309.000,-334.000,-339.000,-
Cena Platinum [Kč]-349.000,-374.000,-379.000,-

V seznamu příplatkové výbavy najdeme takové položky, jakými jsou například ESP (+4.900,-), tempomat (+5.000,-), boční airbagy (+6.500,-), parkovací čidla (+7.500,-), bixenonové výbojky v hlavních světlometech (+16.000,-), automatická klimatizace (+12.500,-) či parkovací asistent (+15.000,-). Připlácí se rovněž za pětimístnou verzi (+4.000,-), Ypsilon je totiž v základu homologován pouze jako čtyřmístný. Ale této nabídky asi využije málokdo.

Fajnšmekři s naditými bankovními konty mohou svého prcka dále individualizovat – třeba šesticí různých čalounění, třemi sadami litých kol, třinácti odstíny laku karoserie a čtyřmi dvoubarevnými schématy (+25.000,-), které se objevily již v minulosti. V plánu je i uvedení tovární verze spalující LPG.

TEST Fiat 500 0,9 TwinAir – Staré dobré Cinquecento

Aleš Jungmann
Diskuze (21)
9. 9. 2011 15:10
Re: Kozí píkola
To mas pravdu, Colt je podla mna o nicom ale v Taliansku som videl nielen mini-auta ale i velky pocet Sorento, Sportage alebo Audi Q 5 ale Mitsubishi ani jedno bez vynimky. A to ma prekvapilo. Pritom tam nejde o nedoveru v japonske vyrobky, taka Toyota tam mala vela Corola alebo i Mazda 6 sa objavovala. Mitsubishi ziadne! Ale mozno som tych 10 dni jazdil po nespravnych cestach ;-) .
9. 9. 2011 11:33
Re: ceny....
Vsak to ppisu - kupec maleho auta ho nekupuje jako levnejsi alternativu 5dv. HB. Ja myslim, ze si rozumime :yes:
9. 9. 2011 11:32
Re: Kozí píkola
Ja to treba vim: Podivej, co Mitsubishi v malych autech nabizi. Colt je ...... :no:
9. 9. 2011 11:28
Re: Kozí píkola
Ja som prisiel z Talianska (10 dni) prave pred 2 dnami a Lancia tam ma naozaj velke zastupenie a prave minivozy. Prekvapilo ma ale, ze som tam videl len par Giulietta :-O . No co ma najviac prekvapilo bol fakt, ze dvojka (teda po tal. znackach obecne) je tam Ford. Take Mitsubishi som tam ale za 10 dni nevidel ani jedno a to som presiel od Rima, cez Loreto, Assisi, Bari (juh) a dalsie mesta. Preco, to neviem.
9. 9. 2011 11:13
Re: ceny....
Někdy, ač střízlivý, těžko rozeznávám kdo vlastně nastoupil. Ať si to po sobě uklidí sami.