Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Ypsilon: První skica, odhalování začíná

Diskuze (10)
Nová Lancia Ypsilon bude mít premiéru na jarním autosalonu v Ženevě. Automobilka začala s postupným odhalováním jeho podoby.

Stylové mini Lancia Ypsilon se dopracovalo do role tahouna prodejních výsledků značky Lancia. Po sedmi letech na trhu ale přichází nejvyšší čas na generační střídání – vždyť končící Ypsilon jako poslední model technicky vychází z Fiatu Punto 2. generace.

Nástupce využije jiný technický základ: dostane platformu menšího Fiatu Panda. Přechod na techniku nižšího segmentu sníží výrobní náklady a zřejmě také pomůže Ypsilonu v existenci po boku Alfy Romeo MiTo.

To ale není jediná výrazná změna u Ypsilonu. Kromě menší platformy dostane nově pětidveřovou karoserii. Představitelé automobilky se už dříve nechali slyšet, že v jejich cílovém segmentu volí pětidveřové auto 75 % zákazníků, motivace tohoto rozhodnutí je proto víc než zřejmá.

Lancia chce v roce 2014 prodávat 300 tisíc aut ročně, což představuje radikální růst z loňských 112 tisíc. Klíčovou roli v této prodejní expanzi by měl sehrát právě Ypsilon. Z tohoto důvodu koncern Fiat provede přesuny ve výrobě – nový Ypsilon se bude vyrábět v polských Tychách společně s Fiatem 500. Produkce Fiatu Panda se naopak přemístí do bývalé továrny Alfa Romeo Pomigliano d’Arco u italské Neapole.

K těmto přesunům ale dojde postupně. Výroba současné Pandy bude v Tychách dobíhat až do roku 2012 a výroba Ypsilonu skončí v Itálii v závěru roku 2011. Mezitím bude už v létě spuštěna v Polsku produkce nového pětidveřového Ypsilonu.

Z první skici je zřejmé, že nový Ypsilon zachová základní myšlenku předchůdce. Pětidveřový hatchback dostane rysy, které evolučně rozvíjí typický design a inspirují se u větší Delty.

Oficiální informace o pohonných jednotkách nejsou k dispozici, italské zdroje se ale shodují na spektru zhruba od 70 do 115 kW a přítomnosti agregátů 1,4 T-Jet, 1,6 MultiJet a 1,3 MultiJet. Pravděpodobné je i nasazení dvouválce 0,9 TwinAir.

Kromě nového Ypsilonu chystá Lancia pro rok 2011 další dvě novinky, které bude sdílet s americkým Chryslerem – velký sedan Thema odvozený od modernizovaného Chrysleru 300C a nástupce MPV Phedra, který bude vycházet z Chrysleru Voyager.

Diskuze (10)
Avatar - euro89
20. 12. 2010 21:35
Re: odhalování
Ono to hlavně žádný úspory nepřinese, to by tam musela pasovat naprosto přesně nějaká maska z už existujícího Chrysleru, tohle je jen designový sblížení anděla s ďáblem. :-!
Avatar - del42sa
20. 12. 2010 20:32
Re: odhalování
to na tom musí bejt fakt hodně finančně špatně, když rozdílné žebrování Lancie pro účetního představuje takovej problém, že za cenu pár uspořenejch euro, které by stála jiná maska Lancie plivne na historii značky a udělá takovou prasárnu. To je jako by ve VW koncernu u Audi ty kruhy odteď dávali na masku svisle :no:
Avatar - euro89
20. 12. 2010 20:12
Re: odhalování
Všiml, bohužel... ale ani jsem to nekomentoval. Po informaci, že nástupce Thesisu bude jen 300C s jinym logem mi tohle připadá jako detail... :-(
Avatar - del42sa
20. 12. 2010 20:02
Re: odhalování
jinak všimli jste si toho chladiče ? Lancia měla vždy žebrování svislé, Chrysler vodorovné, teď má mít nová Lancia Y žebrování vodorovné ? To teda pěkně zchryslerovatěla...No fuj... :no:

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
20. 12. 2010 19:53
Re: :)
To se stane až pod křídly VW :yes: