Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender: Jubilejní dvoumiliontý exemplář prodá Bonhams

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Land Rover opět slaví. Po půlkulatém jubileu Range Roveru přichází na řadu jiný milník: továrnu v Solihullu opustil dvoumiliontý exemplář Defenderu.

Land Rover vyrobil v Británii už dva miliony klasických modelů, které od roku 1990 nesou jméno Defender. Do tohoto počtu se zahrnují všechny vozy od roku 1947, tedy včetně prvních prototypů a předsériových kusů, které vyjely z továrny Lode Lane. Dále sem samozřejmě náleží Series 1, 2, 3 a radikální modernizace ze sezóny 1983, která se leckdy označuje jako série čtvrtá. Vždyť „obránce“ se z ní stal až po zmíněných sedmi letech...

Britská terénní legenda kulaté jubileum neoslaví speciální sérií, k tomuto účelu postavili v Solihullu jen jediný exemplář krátkého Defenderu 90 v tmavě šedé metalíze Silver Satin. Výrobce jej přiveze na Festival rychlosti do Goodwoodu, který se koná od 25. do 28. června. Nepoputuje však dále do továrního muzea, nýbrž na turné a následně do dražby síně Bonhams. Majitel si postaví do garáže auto, které nikdo jiný nemá, ale důležitou informaci představuje i to, že výtěžek aukce půjde na charitu. A čím se tenhle unikát od sériové produkce liší? Změny jsou nepatrné, je jich ovšem dost.

Na hliníkových blatnících najdeme mapku zálivu Red Wharf, která se opakuje i v interiéru na sedadlech. Tam přece kdysi dávno Maurice Wilks poprvé nakreslil do písku základní tvary Land Roveru, které s mnoha evolucemi vydržely vlastně dodnes. Na autě, a to jak vně, tak i uvnitř nesmí chybět loga s číslovkou 2.000.000. Černé prvky, konkrétně maska, nárazníky, kola, střecha a boční nášlapy jsou v kontrastním odstínu Santorini. Sedačky pak pokrývá kvalitní kůže.

Rovněž registrační značka S90 HUE představuje historickou záležitost, první funkční vzorek dostal před 68 lety tabulku HUE 166. Oficiálně se Land Rover první série představil na autosalonu v Amsterdamu, tehdy se psal 30. duben 1948.

Automobilka se aktuálně pochlubila opravdu slušnou galerií i videem ze stavby. Ta probíhala v květnu za účasti pozvaných fanoušků, těch nejvěrnějších, kteří by za svou ikonu snad položili i život. Pro nás nejznámější je určitě Hubert Auriol, vítěz legendárního Dakaru na dvou i čtyřech kolech. Uvnitř vozu najdeme navíc plaketku se jmény všech, kteří se na ní podíleli.

Zmíněná charitativní aukce Bonhams se uskuteční ve středu 16. prosince 2015 přímo v sídle společnosti na londýnské New Bond Street a vydělané peníze dostanou na účet Born Free Foundation, respektive zdravotnické IFRC (Mezinárodní federaci společností Červeného kříže a Červeného půlměsíce). S oběma organizacemi Land Rover spolupracuje. Součástí této akce bude i výstava historických kousků. Defender se navíc právě ve stejný den po takřka sedmi dekádách rozloučí, vše je načasováno perfektně.

Zda bude produkce pokračovat mimo Evropu, není dosud známo. Například Turecka, kde jej vyrábí Otokar, se evropské normy netýkají... Nástupce se objeví až v roce 2018. Farmáři, cestovatelé a další statisíce uživatelů se ale svých starších vozů určitě jen tak nevzdají. Vždyť která jiná automobilka se může pochlubit tím, že minimálně tři čtvrtiny vyrobených kusů jednoho jejího modelu dosud jezdí?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)