Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Land Rover Experience: Offroadový program na vlastní kůži

Diskuze (42)
Vyzkoušeli jsme jednodenní kurz Land Rover Experience, který dostane zdarma majitel každého nového Land Roveru.

Land Rover Experience je program zaměřený primárně na vyzkoušení schopností aut v terénu. Automobilka pod touto značkou nabízí po celém světě nepřeberné množství aktivit a k nim patří i kurzy jízdy v terénu pořádané v České republice a v Rakousku.

Od letošního roku Land Rover u nás nabízí ke každému novému nebo ročnímu autu zakoupenému u autorizovaného dealera zdarma jeden den Experience (v hodnotě 200 euro), kdy si majitel vyzkouší schopnosti svého auta. My jsme absolvovali podobný program s testovacími vozy všeho druhu – od Range Roveru Evoque eD4 s pohonem předních kol, přes Range Rover Sport až po velký Range Rover TDV8.

Díl 1. – Off Road Zentrum Stotzing

Stotzing je všestranně náročný přírodní polygon v oblasti Seewinkel, nedaleko rakousko-maďarských hranic. V areálu o rozloze 50 ha jsme vyzkoušeli většinu běžných terénních situací – výjezdy a sjezdy, křížení náprav, boční náklony i brodění.

Vše samozřejmě pod dohledem zkušených instruktorů, kteří vždy vysvětlí potřebné úkony a ukazují stopu v prvním voze. Několik náročnějších pasáží, kde by při neobratném zacházení hrozilo poškození auta, pak instruktoři předvádí sami, aby ukázali, že skutečné možnosti aut jsou ještě větší.

Druhou částí programu jsou oddechové aktivity – v našem případě dvě soutěže. Křížení náprav u Range Roveru se stalo zkouškou odhadu. Trefit okamžik, kdy se pravé přední kolo nachází v největší výšce (rekordem je 88,2 cm), je náročné. Zajímavým zážitkem je pak překlopení, při kterém auto na vyvěšené kolo dosedne. V součtu se stlačením pružící jednotky klesne pravý přední roh karoserie při popojetí o několik centimetrů zhruba o metr níž.

Slalom s obráceným řízením pak znamená skutečnou zkoušku boje proti zažitým řidičským návykům. Nutnost otáčet volantem doleva při zatáčení doprava (a naopak) je díky neustálým chybám zábavná pro řidiče i diváky.

Díl 2. – Land Rover Roadshow Brno

Podobnou náplň měla i víkendová akce Land Rover Roadshow. Letos u nás probíhá už druhý ročník se zastávkami v Mostě (14. 4. 2012), Brně (21. 4. 2012) a Kopřivnici (28. 4. 2012), stále tedy máte šanci zavítat na bývalý polygon Tatry. Akce je přístupná široké veřejnosti.

Brno nabídlo možnost vyzkoušet přímo na Masarykově okruhu všechny současné Land Rovery a Range Rovery – tedy i ty benzinové! Samozřejmě za dohledu instruktorů a bez průjezdu cílovou rovinkou, ovšem rychlostí se rozhodně nešetřilo.

Každý si tak mohl vyzkoušet schopnosti Evoqu v zatáčkách, eleganci s jakou se hbitě pohybuje dieselový Range Rover TDV8 a snobskou nesmyslnost benzinových motorů Supercharged, které jsou ještě rychlejší než dieselový osmiválec, ale za svůj nekompromisní zátah žádají podstatně víc paliva. Nedaleká kluzká plocha nabídla možnost vyzkoušet vyhýbací manévry v Evoqu a Discovery.

Jste stejně jako my překvapeni předváděním Land Roverů v silničním nasazení? „Když Land Rover Experience začínal v Británii, bylo to jen ježdění v terénu. My ale chceme ukázat víc, protože schopnosti mimo silnici od Land Roveru každý přirozeně očekává. Naše Roadshow veřejnosti předvádí, že stejné auto, které toho tolik zvládne v terénu, umí jet 200 km/h po okruhu, dobře zatáčí a nezklame ani při vyhýbacích manévrech,“ vysvětluje Alexander Vysek, který je v Jaguar Land Rover Austria zodpovědný za aktivity na českém trhu.

Na terén se ale stále nezapomíná. Trať na brněnském okruhu sice nemůže rozlohou konkurovat areálu Stotzing. O prudké sjezdy, výjezdy a křížení ale není nouze. A možnost vyzkoušet si vše od Defenderu, přes Range Rover a Discovery až po drobný Freelander nebo silničně vyhlížející Evoque je opravdu lákavá.

A přestože takové ježdění působí naživo efektně, instruktoři tvrdí: „Spolehněte se, že ve skutečnosti zde využíváme jen zlomek schopností auta. Smyslem přece zničit auta a riskovat zranění. Chceme jednoduše ukázat, co Land Rovery s přehledem zvládnou.“



Diskuze (42)
30. 4. 2012 12:11
Re: Posledny smejd na planete zacina klamat 4:15
Zastav si to prosím v 1:15. Tam jde krásně vidět, že stromy rostou dole nikoliv ze skály. Strom v pravém rohu co tam je je přímo v pravém úhlu s pozicí kamery. Video není nijak zfušované. Prostě tu kameru drží člověk a ten ji nikdy neudrží podle vodováhy. A z rozjezdem tam nikdo nejede ... Ale jestli máš pochybnosti tak si vem X6ku se kterou máš tolik zkušeností, že ji buď máš nebo ti ji minimálně někdo půjčuje. A jeď tam ... natoč video, dej si kameru podle vodováhy na stativ a pak mudruj. ...

P.S.: Netvrdím, že SUV od BMW jsou špatná auta, ale terení ambice rozhodně nemají. Ani nejmenší.
Avatar - Ondore
30. 4. 2012 09:46
Re: Rada X
Skor mi to pripomina safari dovolenku, v kazdom pripad dik za odkaz ;-)
29. 4. 2012 23:59
Re: Ze sa nehanbia
no tak jste mi kucí udělali hezkej večer - pěkný videa - i ostatní tam odsud. Na tom Rubiconu je vidět, co lze udělat s malým nakloněním kamery - ale každopádně hezký....fakt hezký...
29. 4. 2012 23:54
Re: Ze sa nehanbia
mě stačí- "vidím nebe, zemi nevidím" hups - "hele hlína" Na tohle jsem připos...nej - a rozhodně bych si tam do auta nevzal někoho dalšího....
29. 4. 2012 23:52
Re: Ze sa nehanbia
ale jo - bmw 325 - tedy to z roku 40 - by to snad dalo ;-)