Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover v Ženevě: Je libo nízké CO2 nebo Autobiography Ultimate Edition?

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Automobilce se v indické náruči zjevně daří.

Tentokrát sice nedošlo na zcela novou modelovou řadu (čemuž se při jejich stávajícím počtu nelze divit), novinek jsme se přece jen dočkali.

Většina z nich svědčí o tom, že i high-endoví výrobci propadají panice z rychle se blížících flotilových limitů CO2 a snaží se omezovat jejich emise, jak se dá. Ovšem že je svět stále v pořádku, svědčí dosud nejluxusnější sériová verze range roveru.

Range_e je dalším historickým milníkem. Je to totiž první hybridní range rover, a to rovnou v provedení plug-in. Snaží se samozřejmě zachovat maximum výhod výchozího Range Roveru Sport, ovšem válcová dieta a bzučení elektromotorů svědčí o tom, že se klimatologům budou brzy muset začít podřizovat i bohatí. Ti budou mít na obhajobu dlouhodobě neobhajitelných, ekologicky zvrácených obřích luxusních čtyřkolek zvučný argument. Normovaná spotřeba více než dvoutunového monstra totiž činí fantastických 3,36 l/100 km, což odpovídá emisím 89 g CO2/km. Co na tom, že se k ní došlo metodikou, mající s reálným provozem jen málo společného a především nezapočítávající uhlíkovou stopu výroby a přenosu síťové elektrické energie?

Nikdy není dost brzo začít šetřit, a modely typu Evoque by mohly elegantním způsobem přenést už svým založením antiekologickou automobilku do nové, zelenější doby. Po pařížském malém šoku, který připravil Evoque jako historicky první range rover s pohonem předních kol, přišel logický krok, přibližující ultimativní kreaci běžnému provozu – totiž přidání druhého páru dveří. Naléhavost neubývá, praktičnost stoupá. Šlo jen o evropský debut, ten světový se odehrál již loni v Los Angeles.

Kdo by třeba měl v ekologickém větru pocit, že mu kamsi odfukuje klasickou milionářskou rozmařilost, toho rychle uklidnil dosavadní sériový vrchol všech modelových řad. Range Rover Autobiography Ultimate Edition se od přepychové verze Autobiography jen odráží jako od základu a přidává rozmazlovadla, jaká známe spíše z luxusních limuzín.

Poslední novinka je akčním modelem, který z řady vyčnívá barevnými kombinacemi, resp. tím nejkontrastnějším možným barevným provedením. A pochopitelně také tím, že každý si může vybrat podle své nátury či povahy buď černou, nebo bílou, tedy dvě obecně módní barvy. Provedené úpravy nesměřují do terénu, ale k posílení image a ochoty připlatit si více peněz za stejný model. 20“ kola, zatmavené boční zasklení, střešní okno, kožené čalounění a dřevěné dekory přinášejí luxus i tomuto víceméně rodinnému modelu. Charakteristické také je, že jedinou volbou je vrcholný vznětový třílitr a sice ve dvou výkonových verzích.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)