Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lando Norris si v konfigurátoru postavil ideální McLaren Artura

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Hybridní supersport z Wokingu má online konfigurátor, s nímž si pohrál pilot formule 1 Lando Norris.

Britský závodník je členem týmu McLaren již od roku 2019, přesto je mu teprve 23 let a patří mezi největší talenty nastupující generace. V McLarenu si za čtyři sezóny vydobyl pozici jedničky, když po dvou rocích učení se po boku Carlose Sainze doslova zničil australského závodníka Daniela Ricciarda. Novým, v pořadí třetím týmovým kolegou ve formuli 1, mu bude další australský závodník, nováček Oscar Piastri. 

Mezi nesporné výhody závodního pilota formule 1 patří mimo jiné možnost využívat skvělých služebních vozů. Lando Norris měl v posledních letech k dispozici McLaren 720S, kvůli jeho ukončení výroby je ale čas na nový služebák, kterým bude hybridní supersport McLaren Artura.

Video se připravuje ...

Z designových balíčků Standard, Performance, Techlux a Vision si britský závodník vybral ten poslední. Pro exteriér použil překvapivě modrý odstín Aurora Blue. Proč překvapivě? Sám zmínil, že by dle vlastního uvážení šel spíše do žluté, která ho doprovází celý život, ale modrá se mu jednoduše na modelu Artura líbí více. 

Nakonec i modrý odstín je přece jen trochu oblíbenou barvou Landa Norrise. Když se podíváme na jeho závodní helmu, která je inspirována Valentinem Rossim, po zcela dominantní žluté se zde nachází vcelku dost modrých prvků. Oblíbenou žlutou Norris aplikuje na brzdové třmeny, které kontrastují s leskle černými koly Super-Lightweight Dynamo. 

Norris má jako většina zákazníků v oblibě karbonové doplňky. Nezdráhá se na konfigurovaný vůz nasadit vnější balíček karbonového obložení, který zahrnuje přední splitter, difuzor, zadní nárazník a kryty zpětných zrcátek v karbonu. 

V podobném duchu pokračuje i v interiéru. Zde nalezneme uhlíková vlákna na řadící páce, volantu nebo středovém panelu. Mimochodem, interiér je v případě designového balíčku vyveden ve světlém odstínu kůže Nappa v kombinaci s Alcantarou. 

Připomeňme si, co hybridní supersport z Wokingu dokáže - 3,0litrový šestiválec twin-turbo produkuje sám o sobě výkon 430 kW (577 koní) a 585 Nm točivého momentu. K tomu zde máme elektromotor s výkonem 37 kW (krátkodobě 70 kW) a 225 Nm točivého momentu. Systémový výkon poté činí 500 kW (671 koní) se 720 Nm točivého momentu. 

Video se připravuje ...

Akcelerační schopnosti Artury jsou velmi solidní. Na stovku se dostane přesně za tři sekundy, rychlosti 200 km/h dosahuje za 8,3 sekundy a třístovka jí trvá 21,5 sekundy. Omezovač řidiče zasáhne při 330 km/h.

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme