Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lanzante 95-59 je třímístná pocta vítěznému McLarenu z Le Mans. Na 1250 kg má 860 koní

Lanzante 95-59
Lanzante 95-59
Lanzante 95-59
Lanzante 95-59
30 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (0)

Nejnovější projekt firmy Lanzante působí jako moderní McLaren z alternativního vesmíru. Ostatně na něm pracoval i bývalý designér britské značky.

Po McLarenu Speedtail nebo analogovém GMA T.50 od inženýra Gordona Murraye se rozhodla vzdát poctu legendárnímu McLarenu F1 z 90. let i britská společnost Lanzante. Tento specialista na vlajkové vozy McLarenu, mimochodem také stojící za šílenými restomody Porsche s motory formule 1, nyní představuje vlastní malosériovou řadu supersportu 95-59, vzniklou u příležitosti oslav vítězství McLarenu F1 GTR v Le Mans v roce 1995.

Video placeholder
McLaren 750S • Zdroj: McLaren

Vazba silniční novinky na závodní F1 GTR s číslem 59 je popravdě o něco hlubší. Právě dnešní Lanzante Limited totiž vítězný McLaren v tehdejší čtyřiadvacetihodinovce spravovalo, a to pod hlavičkou továrně podporovaného týmu Kokusai Kaihatsu Racing. A barva nového supersportu – Ueno Grey – je mimochodem přesně replikovaným odstínem jako na závoďáku (nesoucího známou livrej sponzora Ueno Clinic).

Asi nepřekvapí, že Lanzante ke stavbě vozu využilo techniky McLarenu. Základem je karbonový monokok Monocage, dále ovšem upravený pro zajištění dostatečně prostorné třímístné kabiny (konfigurace jako v F1). Na vzhledu karbonové karoserie se zase podílel bývalý designér McLarenu Paul Howse, který dohlížel na projekty modelů P1, 570S, 720S a Artura. Není tedy divu, že 95-59 v mnoha ohledech připomíná dosavadní vozy britské značky.

Uprostřed uložený čtyřlitrový twin-turbo V8 je rovněž derivátem známého ústrojí McLarenu. Ve zdejším naladění poskytne výkon „přes 860 koní“ (633 kW) a točivý moment 880 Nm. Všechna síla míří na zadní kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku SSG. Lanzante dodává, že působivého poměru výkonu a hmotnosti skoro 700 koní na tunu dosáhnou majitelé při zvolení paketu LM30 – dodatečnými karbonovými díly, kovanými koly nebo titanovým výfukem zajistí odlehčení na minimum 1250 kg.

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu bylo Lanzante 95-59 představeno jako designový koncept, avšak s jasným záměrem malosériové produkce 59 kusů. Z toho důvodu možná zatím nemáme detailní pohled do interiéru vozu. Cenovku za svůj supersport už nicméně společnost zveřejnila, zájemce požádá o 1,2 milionu liber (cca 34,3 milionu korun) před zvolením příplatků.

Zdroj: Lanzante, zdroj foto: Lanzante/McLaren, zdroj videa: McLaren

Začít diskuzi