Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lednové prodeje Porsche Taycan v Norsku překonaly všechny benzíňáky

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 2. 2022 • 04:23
59
113
Zobrazit náhledy (59)
Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan

Na severu už zkrátka o tradiční spalovací motory nestojí.

Severské státy Evropy jsou svou láskou k elektromobilům dobře známé, prodejní statistiky, které nedávno zveřejnila norská silniční federace (OFV), jsou ale přesto zarážející. Za první měsíc nového roku se totiž v Norsku prodalo jen 387 automobilů s klasickým spalovacím motorem.

Bavíme se tedy o benzínových i naftových motorech bez jakékoliv elektrifikace, přičemž pouze 175 aut bylo poháněno benzínovým motorem. Lednové prodeje benzínových aut tak o šest kusů překonalo i prémiové elektrické Porsche Taycan, kterého se prodalo celkem 181 kusů.

Mezi 20 nejprodávanějšími vozy na norském trhu za leden pak bylo pouze jediné auto, které není čistokrevný elektromobil – Toyota RAV4. Nejprodávanějším vozem bylo Audi Q4 E-Tron (643 ks), následoval Hyundai Ioniq 5 (477 ks) a na třetím místě skončilo BMW iX (444 ks).

Zajímavostí je pátá pozice, o kterou se s počtem 389 kusů dělí dva koncernové elektromobily – Volkswagen ID.4 a paradoxně jeho technický sourozenec Škoda Enyaq iV. Kompaktnější VW ID.3 skončil se 125 prodanými kusy na posledním místě TOP 20.

Sluší se však dodat, že Norsko má pouze 5,4 milionu obyvatel a lednové prodeje nových automobilů se meziročně propadly o nezanedbatelných 22,8 procent. Podíl elektromobilů na norském trhu se ovšem v lednu vyšplhal na 83,7 procenta, zatímco plug-in hybridy drží 6,8 procenta a hybridy 4,7 procenta.

Ze spalovacích motorů si lépe vedou dieselové motory (2,7 %), zatímco benzínové motory drží pouze 2,2 procenta. Poslední příčku mezi pohony pak obsadil vodík – za leden se totiž v Norsku prodalo pouze jedno vodíkové auto.

Doporučujeme

Témata
8. 2. 2022 12:10
Re: To je zase debata
Já nikomu nezávidím. Konstatuji suchá fakta. Norové jsou daleko bohatší než my a mají dotovanou elektrodopravu. Je tedy logické, že si kupují drahá elektrická auta. Dřív si kupovali drahá auta na spalovací motory. Při své návštěvě Norska před 10 lety jsem byl překvapen, kolik je na cestách aut v pořizovací ceně vysoko nad 1 mil Kč...Hodně, daleko víc než v Německu.
8. 2. 2022 11:58
To je zase debata
Proste jsme chudí, nemáme ani na obyčejnou Octavii za 600 tis, natož na elektrického Taycana za 2.5 mega...Pokud je navíc eletrický pohon dotován, nedivím se, že si bohatí Norové koupí auto, které je v provozních nákladech vyjde levněji. Dostanou navíc odpuštěnou daň, která nyní platí jen pro auta se spalovacím motorem. Je to tedy naprosto jasné.Norsko zvýhodňuje provoz elektromobilů a bohatí Norové si mohou tyto vozy bez problémů koupit.
8. 2. 2022 11:31
Re: Hloupy Norove
Tak zrovna stav infraštruktúry u severanov nie je žiadne terno. Diaľnic málo. Cesty často úzke. To sa k kontinentálnou Europov nedá porovnávať.
Priemerný Nemec, alebo Rakúšan si rozhodne nekupuje nove auto ľahko. Lebo oveľa viac peňazí nechá za iné služby spojené zo svojim životom. Priemerný vek človeka kupujúceho nové auto je v EU okolo 50 rokov a to ten Nemec ani nerieši vlastné bývanie. Lebo voči nájmu by sa mu to nikdy nevrátilo.
No a tých 3100 je suma so všetkými odvodmi, ktoré platí zamestnávateľ v takom prípade ani v ČR nie je mzda 1200.
Avatar - Ondore
8. 2. 2022 11:03
Re: Niekoľko faktov do kontextu
"tretí bod o subvencovaní palív je hodne diskutabilný" - ako som povedal, je to bod na polemiku. Je tu pár "silných" názorov, že dotácie EV sú zlé, lebo to platíme všetci. Ale tí istí ľudia veľkoryso prehliadajú, že tradičné ICE fabriky tiež dostávajú dotácie, subvencie, daňové úľavy a iné zvýhodnenia, ktoré - čuduj sa svetu - tiež platíme všetci z našich daní. Trochu iná forma, ale ten čo to zaplatí je vždy ten istý - daňový poplatník.

Je tu názor, že EV krivia trh. Ja vravím, že trh je pokrivený aj v prípade ICE a dotácie do fabrík a palív z ropy dosahujú obrovské sumy v rádoch desatín HDP, názory o jednostrannom zvýhodňovaní EV sú od ľudí s tunelovým videním sveta.
8. 2. 2022 10:32
Re: Hloupy Norove
Dik.

No, v prepisu hovoroveho vyrazu se o hrubku nejedna.

PS Ale obcas se mi nejaka chyba vloudi, to nepopiram..