Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární Drift King provětral Hyundai Ioniq 5 N. Jezdilo se i bokem

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Světoznámý závodní jezdec Keiichi Tsuchiya si v Ioniqu 5 N poprvé vyzkoušel driftování s elektromobilem.

Ve světě driftování je mnoho slavných jmen, za skutečného krále a živoucí legendu je ale dodnes považován japonský jezdec Keiichi Tsuchiya, který začínal pouličními závody na zakroucených okreskách japonských hor a propracoval se až na slavné okruhy, kde dodnes předvádí působivé kousky. Není tedy divu, že se mu skutečně přezdívá Drift King.

Během prezentace nových sportovních modelů divize Hyundai N ovšem Tsuchiya na australském okruhu poprvé usedl do sportovního elektromobilu Hyundai Ioniq 5 N. Jak přitom ve videu přiznal, nejprve neměl příliš vysoká očekávání. Jeho důvod byl přitom prostý – do Japonska se mnoho korejských sportovních vozů nedováží.

Jak navíc Tsuchiya dodal, Hyundai Ioniq 5 N byl pro něj prvním elektromobilem, který dokáže driftovat. A jízdu s ním si podle všeho užil, což je patrné i z jeho výrazu po jízdě. Nejvíc byl přitom překvapen z agility vozu, která je na jeho hmotnost neuvěřitelná.

„Během jízdy jsem si myslel, že váží okolo 1800 až 1900 kilogramů, když jsem se ale vrátil do boxů, byl jsem překvapen ze zjištění, že ve skutečnosti váží 2200 kilogramů,“ uvedl Tsuchiya. Záď elektromobilu se přitom pohybuje opravdu dobře, což je vidět i z mnoha záběrů, na kterých předvádí parádní kontrolovanou jízdu bokem.

Během prezentace na okruhu si Tsuchiya evidentně vyzkoušel i další vozy z produkce N, včetně malého ostrého hatchbacku i20 N a výkonného sedanu Elantra N. Zážitek z jejich řízení měl přitom změnit jeho vnímání Hyundai Motors: "Při jízdě jsem si říkal: 'Aha, oni dělají hravá auta',“ uvedl Tsuchiya.

Pro úplnost pouze dodejme, že sportovní elektromobil Hyundai Ioniq 5 N je osazen elektromotorem na přední i zadní nápravě, jejichž kombinovaný výkon je 478 kW (650 Nm). Vůz tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 km/h, uhání maximální rychlostí až 260 km/h a díky upřednostňování zadní nápravy nabízí i hravý charakter se schopností jezdit bokem.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

22. 9. 2023 15:27
borec
Zajímalo by mě kolik místních mladých košťat ví co je to vůbec za borce. V rámci svého ideologického boje za klima a proti autům asi nemají čas na sledování osobností této úrovně. Tohle je fakt legenda a vodí tu těžkou elektrickou plečku fakt pěkně. Je vidět, že umí driftovat s kde čím. :yes:
Avatar - Allo
22. 9. 2023 12:41
Dojezd
Při takovém ježdění je kolik? 50km?