Legendární Italdesign může změnit majitele. Pro VW je teď spíše přítěž
Pod koncern Volkswagen spadá kromě automobilových značek také italská karosárna Italdesign Giugiaro. Právě té se ale možná německý výrobce v dohledné době zbaví, aby vylepšil svou finanční situaci.
V roce 2010 získalo Lamborghini, které spadá pod Audi, 90 % podíl v legendární italské karosárně Italdesign Giugiaro, zbylých 10 % o pět let později bylo převedeno přímo na Audi. Teď to však vypadá, že koncern Volkswagen se své italské pobočky opět zbaví.
Podle italských zdrojů byl prodej oznámen zaměstnancům Italdesignu už 5. května. Zpráva není zatím oficiální, ačkoliv se informace na svět dostávají z více zdrojů. Německá firma si tak zřejmě chce zlepšit finanční situaci, ačkoliv Italdesign je i pod současným vedením ziskový.
Budoucnost však může být nejistá. „Tato zpráva nás velmi znepokojuje, protože nevíme, co se stane s budoucností společnosti, která byla a stále je vlajkovou lodí regionu,“ řekl k tomu Gianni Mannori, člen odborového svazu Fiom Cgil, v rozhovoru pro italské noviny Corriere Della Serra.
Kdo by mohl Italdesign odkoupit, se zatím neví, ale vysoce pravděpodobné je, že nový majitel bude z Číny. S tamními automobilkami má ostatně italská karosárna zkušenosti, pracovala třeba na designu vozů Voyah nebo Hongqi.
Ačkoliv spadal pod Volkswagen, Italdesign měl stále dovoleno pracovat i na vozech jiných automobilek. Udělat z něj interní studio pro značky německého koncernu prý nikdy nebylo v plánu. Více detailů o případném prodeji Italdesignu se zřejmě dozvíme po druhém setkání, které je plánováno na konec května.
Firma se pustila také do vlastních vozů a naposledy představila koncept nezvyklého pick-upu Quintessenza. Ten má elektrický pohon s 580 kW, baterii o kapacitě 150 kWh a na korbě sedačky otočené proti směru jízdy. Vyrábět se však nebude, jde pouze o ukázku práce designérů Italdesignu.

Zdroj: Corriere Torino, Zdroj foto: Italdesign, Zdroj videa: Italdesign