Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární „Kachna“ se nástupce nedočká, potvrdil Citroën

Ondřej Mára Ondřej Mára 23. 6. 2019
97
18
Zobrazit náhledy (97)
Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV Citroën 2CV

Citroën 2CV začal vznikat již před druhou světovou válkou, produkce se ale dočkal až v roce 1948 a prakticky okamžitě se z něj stal takový hit, že jeho výroba byla ukončena až v roce 1990. Navzdory mnoha příznivcům se však Kachna svého nástupce v dohledné budoucnosti nedočká.

Historie automobilky Citroën je plná výjimečných modelů, které se naprosto vymykaly své době. Tím pravděpodobně nejznámějším je však model 2CV, často přezdívaný jako kachna, který po druhé světové válce motorizoval Francii a stal se miláčkem zákazníků po celém světě. Pod kapotou měl sice jen devět koní a už na první pohled bylo evidentní, že se šetřilo, kde se dalo. Kachna však byla nesmírně pohodlná, snadno opravitelná a zastala obrovské množství práce.

Už řadu let se proto objevují dotazy, zda by nechtěla automobilka přijít s dalším modelem, který by na kachnu navázal. Něco podobného ostatně předvedly i automobilky MIN nebo Fiat (s modelem 500), které se svými znovuzrozenými klasikami slaví celkem slušné prodejní úspěchy. Značka Citroën se sice také snaží inspirovat u svých slavných modelů z minulosti, ale s jejich moderním pokračováním prý počítat nemáme.

„Vyvíjíme náš design s ohledem na minulost,“ uvedla Linda Jakcson, ředitelka značky, v nedávném rozhovoru pro Top Gear, „ale rozhodně bych nechtěla, abychom se stali výrobcem, který produkuje retro. Nehodlám se pouštět do výroby nové 2CV. Ta měla svůj čas, ten byl správný, ale (teď) je to o hledání dalšího designu, který bude našim zákazníkům vyhovovat.“

Obrovská základna příznivců modelu 2CV tak bude nejspíš dost zklamaná, pravdou však je, že se tomuto rozhodnutí ani příliš nedivíme. Automobilový průmysl nyní prochází revolucí, která chce změnit prakticky všechno – od pohonných jednotek, až po způsob, jakým se mají automobily řídit. Přinášet tak řešení minulosti by v téhle době nemuselo být šťastné, na rozdíl od inspirace designem či některými ideami.

„Myslím si, že musíte neustále přemýšlet inovativně,“ dodává Jackson. „Když se vrátíte k tomu, co se vám povedlo v minulosti? Dobře, tehdy to byl úspěch, ale myslím si, že lidé chtějí novost.“

I bez znovuzrozeného modelu 2CV však Citroën i nadále zůstává automobilkou, která se snaží alespoň trochu vyčnívat z běžných konvencí. Vždyť se stačí podívat na modely jako C4 Cactus, který nabízí nevšední design a nevídaný komfort, který mu může většina konkurence v podobné cenové kategorii jen tiše závidět.

A pokud byste přeci jen toužili po moderním odkazu na kachnu, stačí si vzpomenout na Citroën C3 Pluriel. Ten je dnes poměrně lacinou ojetinou, která díky unikátní a snadno transformovatelné karoserii zvládne obstarat práci i zábavu. Na slavné „deux chevaux“ (kostrbatě přeloženo „dva parní koně“), jak Francouzi 2CV často přezdívají, pak Pluriel odkazoval i speciální edicí Charleston.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - del42sa
Re: Re: Re: Re: skoda ale chapem
| 24. 6. 2019
C6 hlavně přišla s obrovským zpožděním. To auto mělo vyjít v roce 2000/2001 jako nástupce XM, ale vylezlo nakonec až v roce 2006. Za tu dobu stihnulo morálně i technicky zastarat...

To znamenalo velkou mezeru ve vyšší střední třídě a výpadek, který prostě loajální zákazníci nevydýchali.... Dalším problémem byla přemrštěná cena, která byla o 40% vyšší než u předchozího XM a to v přímém kontrastu s interiérem, který převzal spoustu (levně působícich) prvků z C5 a který podle mě hodně devalvoval prestiž toho auta.

Navíc první vozy nabízely pouze s šestiválcovými motory a zcela chyběla základní nabídka s nějakým čtyřválcem ( nafta/benzín), která přišla až později.

Metropolis byl všechno jen ne jednoduchý.....
pani trošku trepala
| 24. 6. 2019
myslím, že drístala, asi nechcela priamo povedať, že konkrétne 2CV ten potenciál nemá.
2CV sa dá preložiť ako 2 kone a nie 2 parné kone preboha.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: skoda ale chapem
| 24. 6. 2019
Stará c6 mala retro prvky a bola celkom pekná a ľudia im neutrhli ruky. A bola aj dobrá. Možno jednoduchý metropolis by by sa predával viac.
Avatar - del42sa
Re: Re: skoda ale chapem
| 24. 6. 2019
retro je ale jen ta platforma. Je škoda že ho nepostavili na mnohem modernější CMP platformě vyvíjené s čínany.... snad až u nástupce.

Osobně si myslím, že kdyby udělali retro původní DS bohyně a tím myslím Citroen DS ne tu otřesnou pseudoprémii DS, která nemá s Citroenem nic společného, tak jim zákazníci utrhaj ruce.... Stejně tak retro kachna.

Jackson má pravdu v tom, že nelze stavit celé portfolio značky na retro modelech, ale jeden speciální model ? Proč ne ? ;-) Možná by se pak ukázalo, že lidi mají větší zájem o tenhle typ vozů než o DS coby samostatnou značku.
Avatar - xxc
Re: skoda ale chapem
| 23. 6. 2019
Skutočný Citroen skončil niekedy v 1937, keď ho prebral Michelin a viedol k ďalšiemu krachu :-) História je nanič, kto chce retro, môže si kúpiť C3 aircross na platforme pôvodne použitej pre Peugeot 206 v 1998.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku