Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární londýnské taxíky se objeví i na starém kontinentu

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Ikonické taxíky, které si spojujeme hlavně s britskou metropolí, se rozšíří do velkých metropolí mimo Ostrovy.

London Taxi Company (LTC), kterou před čtyřmi lety koupila čínská Geely, chce expandovat. Kultovní „cabs“ se rozšíří také do Osla, Paříže, Barcelony, Amsterdamu a Berlína. Alespoň těmto městům byly nabídnuty. V současnosti vyráběný model TX4 stále svým designem připomíná klasiku, chystá se jeho hybridní nástupce, kterého bude možné dobít z elektrické zásuvky. Modernu nezastavíte... Jenže Británii vozy zatím neopustily.

Stane se tak už příští rok. Geely chce současnou produkci zvýšit v následujících letech desetinásobně a samozřejmě potřebuje nová odbytiště. Chris Gubbey, šéf výrobce, sice konkrétně neuvedl, které město mimo Spojené království se stane vůbec prvním, ale řekl, že se skutečně jedná o „model s nízkými emisemi.“. Kupříkladu Londýn bude od 1. ledna 2018 od všech nových taxíků vyžadovat možnost jízdy na elektřinu.

Prototyp TX5 se čtyřválcovým zážehovým agregátem, elektromotorem a hliníkovým podvozkem byl odhalen již v říjnu 2015. Navrhli jej Peter Horbury a David Ancona. Výroba nejen typicky tmavých vozů pro až šest cestujících se sebevražednými dveřmi a panoramatickou skleněnou střechou by měla být zahájena ještě před koncem letošního roku a prodej v úvodu toho příštího. Pro zbytek Evropy černé být nemusejí a hlavně budou mít řízení vlevo...

Dočkáme se tak příjemné invaze, jak se zdá. Gubbey si samozřejmě uvědomuje, že cizí země v tomto ohledu upřednostňují vlastní produkci, pokud ji mají. Obavy panují také z blízké budoucnosti, pokud Británie skutečně opustí Evropskou unii, jak si její občané odhlasovali v referendu.

LTC staví novou továrnu s kapacitou 36 tisíc aut ročně v Coventry, respektive konkrétně Ansty na severu města. Nachází se nedaleko té stávající a komplex je těsně před dokončením. Investice spolykaly 400 milionů liber (12,7 miliardy korun). Britští dodavatelé se postarají o zhruba třetinu dílů.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Bazalt
3. 2. 2017 15:30
Re: klasika je klasika ale..
s tím není problém Ádo, jen ty starý motory byly starý už když byli nový... a krom toho kdo říká že nemůžou být diesel-hybrid jako červené autobusy? ;-)
3. 2. 2017 08:24
Re: klasika je klasika ale..
To je asi ten důvod, proč chce nyní Londým hybrid >:D
Avatar - Ada je zase tady
2. 2. 2017 23:23
Re: klasika je klasika ale..
Pravý londýnský taxík bude už navždy dieselový. :-!
Avatar - Bazalt
2. 2. 2017 20:42
Re: no nevim
Já ti nevím, s NV200 jsem najel přes dva tisíce kiláků cestou necestou a nepřišel mi vůbec špatný. i když samozřejmě jako taxík nemá proti galaxy, sharan, zafira v pohodlí šanci.
[odkaz]
Avatar - Bazalt
2. 2. 2017 20:39
klasika je klasika ale..
Klasika je klasika ale... za stejné peníze se dá pořídit Galaxy nebo MB Vito, které taxikářské firmy používají častěji. Hybrid je super, bohužel přichází o dvacet let pozdě, Londýn už je zamořený desítkami tisíc starých smrdících a hlučících sazometů. Jaké je svezení v novém black cab nevím, ale i v té poslední generaci to bylo jako jízda žebřiňákem. Ovšem s královským prostorem.
Na druhou stranu je dobře, že někdo tuhle legendu zachránil a pokračuje. Červený double decker, černý taxík a kruhové logo underground, to je Londýn.