
Letos bude v Česku dokončeno přes 70 km nových silnic a dálnic
"Rok 2007 můžeme označit za velmi úspěšný, plánujeme zprovoznit 24 kilometrů dálnic, 25,9 kilometrů rychlostních silnic a 23,8 kilometrů silnic I. tříd. Stejně tak zajímavé je číslo 330 kilometrů rozestavěných komunikací, z čehož třetinu tvoří dálnice," vypočítává plány ŘSD jeho nový generální ředitel Alfred Brunclík.
Se stavbou nových úseků silnic a dálnic se počítá v devíti krajích, přičemž nejvíce kilometrů bude do provozu uvedeno v kraji Moravskoslezském a Jihočeském. "Z celé řady nových úseků bych vyzdvihl vůbec první část dálnice D47, respektive D1 mezi Ostravou Rudná a Bohumínem a kompletaci úseku Frýdek-Místek - Polsko na rychlostní silnici R48," zdůrazňuje Alfred Brunclík.
Přehled nových komunikací, které by měly být otevřeny v roce 2007 | ||||
Úsek | Místo | Kraj | Počet kilometrů | Cena (Kč) |
D1 | Ostrava Rudná – Bohumín | Moravskoslezský | 17,2 km | 16,4 mld. |
R48 | Český Těšín - Žukov II | Moravskoslezský | 1,2km | 438 mil. |
R48 | Tošanovice - Žukov | Moravskoslezský | 7,8 km | 1,9 mld. |
R35 | Křelov - Slavonín | Olomoucký | 3,9 km | 1,3 mld. |
R48 | MÚK Bělotín - obchvat | Olomoucký | 3,3 km | 1,3 mld. |
I/49 | Zlín - Malenovice II rozšíření | Zlínský | 1,7 km | 589 mil. |
I/34 | Nová Ves - Božejov | Vysočina | 3,4 km | 426 mil. |
I/34 | Stráž nad Nežárkou | Jihočeský | 3,3 km | 367 mil. |
I/4 | Nová Houžná - Hliniště | Jihočeský | 5,9 km | 271 mil. |
R4 | Nová Hospoda - Křižovatka I/20 | Jihočeský | 2,1 km | 1,4 mld. |
D3 | Mezno - Chotoviny | Jihočeský | 6,8 km | 2,6 mld. |
I/7 | Chomutov - Křimov | Ústecký | 6,8 km | 3,1 mld. |
I/13 | Chomutov - průtah | Ústecký | 1,6 km | 108 mil. |
R35 | Liberec - Jeřmanice přestavba | Liberecký | 2,1 km | 188 mil. |
I/38 | Mladá Boleslav Tř. V. Klementa - Škoda VW | Středočeský | 1,1 km | 105 mil. |
R6 | Karlovy Vary západ II. stavba | Karlovarský | 5,5 km | 4,8 mld. |
Plánovaná výstavba v roce 2007 zapadá do celkové strategie Ředitelství silnic a dálnic ČR, která předpokládá, že v roce 2009 bude v každém kraji moderní komunikace dálničního typu. Otevření nových úseků v krajích bude mít příznivý dopad nejen na obyvatele, ale také na mnohem dynamičtější vývoj ekonomiky a zaměstnanost v celé zemi.