Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letošní zima se silničárům prodražila. Údržba silnic byla nejdražší za posledních pět let

ČTK ČTK 13. 5. 2019
24
2
Zobrazit náhledy (24)
Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby Lounští silničáři mají na zimní sezonu k dispozici ve čtveřici úložišť 2400 tun posypové soli Stanislav Tomáš v pozadí s obrazem sypače Mercedes-Benz Axor, který v plném nákladu váží dvacet tun Jak se žije dispečerovi zimní údržby Na monitorech dispečerům běží detailní informace o počasí a stavu spravovaných komunikací Na monitorech dispečerům běží detailní informace o počasí a stavu spravovaných komunikací Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby Pokud má dispečer pochybnosti o správnosti dat ze snímačů, porovnává povětrnostní podmínky ještě za pomoci kamer Jak se žije dispečerovi zimní údržby Díky systému GPS jsou šoféři pod drobnohledem. Pracovníci dispečinku vidí spoustu dat od aktuální rychlosti přes gramáž soli až po teplotu vozovky. Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby Jak se žije dispečerovi zimní údržby

Nejtěžší situace v letošní zimě byla tradičně na Vysočině a na tamní části dálnice D1.

Letošní zima byla pro silničáře nejnákladnější za posledních pět let. Celkové výdaje na zimní údržbu se vyšplhaly na 804 milionů korun, což je o zhruba 55 milionů korun více než loni. Silničáři spotřebovali i více soli a najezdili více kilometrů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) to sdělilo ČTK. Silničáři ale byli v zimě kvůli údržbě i kritizováni.

Nejtěžší situace v letošní zimě byla tradičně na Vysočině a na tamní části dálnice D1. Problémy v provozu tam vznikaly zejména v prosinci, kdy se kvůli hustému sněžení a zpoždění při rekonstrukci dálnice tvořily mnohakilometrové kolony. Dopravci kvůli tomu kritizovali ŘSD, podle silničářů naopak byly kolony částečně způsobeny nedisciplinovanými řidiči.

Během zimy bylo na české dálnice a silnice 1. třídy vysypáno přes 116.000 tun soli a použito 36.725 litrů solanky. V obou případech jde zhruba o 20 procent více spotřebovaného materiálu než při předchozí zimě. Silničáři zároveň najezdili o 13 procent delší vzdálenost při posypu a pluhování nesjízdných cest, celkově šlo o 1681 kilometrů. I při spotřebě posypového materiálu a absolvované vzdálenosti jde o nejvyšší čísla minimálně od roku 2014.

ŘSD zajišťuje správu celkem 7055 kilometrů dálnic a silnic 1. třídy, které jsou ve vlastnictví státu. Údržbu více než šesti tisíc kilometrů obstarávaly dodavatelské firmy. ŘSD vybralo v roce 2017 v součtu za 6,8 miliardy korun dodavatele pro každý kraj, s výjimkou Středočeského kraje, který byl rozdělen na dvě části. O zbylých zhruba tisíc kilometrů se starali pracovníci ŘSD.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Solanka
Hendly
| 13. 5. 2019
Není té solanky trochu málo?

PS: Co dělají silničáři když není sníh?
Avatar - Jenik3
efektivita RSD
Jenik3
| 13. 5. 2019
Jakmile se o neco stara (=plati) RSD, tak je to vzdy malo kvalitni a drahe. Pan Kroupa by mohl povidat. No mozna bude vypovidat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku