Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Levný Datsun Go se předvedl v Americe, nic to ale neznamená

Jan Mička Jan Mička 22. 8. 2013 • 05:37
14
10
Zobrazit náhledy (14)
Datsun GO Datsun GO Datsun GO Datsun GO Datsun GO Datsun GO Datsun GO Datsun GO Datsun GO
Datsun Go oprašuje slavnou značku po neuvěřitelných 27 letech. Do Evropy se však nedostane.

Produkční model byl představen v Kalifornii při příležitosti výstavy Nissan 360, kde se pod jednou střechou sešlo více jak 100 produkčních a koncepčních vozů značek Nissan a Infiniti.

Datsun Go sdílí techniku s Nissanem Micra. Vůz je 3785 milimetrů dlouhý, 1635 milimetrů široký a 1485 milimetrů vysoký. Příbuznost s Microu značí i délka rozvoru náprav, která je s 2450 milimetry u obou vozů naprosto shodná. Pod kapotou našel místo atmosférický zážehový tříválec o objemu 1,2 litru a výkonu 51 kW. I on má původ v nejmenším Nissanu. Točivý moment 104 N.m je přenášen na přední kola, převodovka je pětistupňová manuální.

Ač se jedná o vůz s cenou okolo 400.000 indických rupií (asi 135.000 Kč), interiér vypadá velmi útulně. Překvapí umístění řadicí páky a madla ruční brzdy do spodní části středové konzoly a absence loketní opěrky na úkor většího prostoru mezi sedadly.

Přestože by si u nás Datsun Go svou cílovou skupinu určitě našel, s prodejem v Evropě nepočítejte. Vůz se vyrábí v Indii, kde bude jedno z jeho hlavních odbytišť. Objeví se však také v Indonésii, Rusku a Jižní Africe. Nissan, který značku Datsun vlastní, chce v průběhu let doplnit model Go o další blíže nespecifikované vozy.

Související články

Témata
22. 8. 2013 15:01
Re: naco Datsun?
Naprosto souhlasím, ale asi jde bohužel o to jméno, které má pravděpodobně na daných trzích větší jméno než třeba Dacia, která by vystačila.
Avatar - Stejsn
22. 8. 2013 13:31
No jo no,
je doba, která přeje laciným křápům, nedá se nic dělat.
22. 8. 2013 13:05
naco Datsun?
celkom nerozumiem, preco aliancia vracia na scenu znacku Datsun...nestaci, ze ma v portfoliu lacne znacky Lada, Samsung a Dacia? nebolo by preto efektivnejsie (aj z marketingoveho hladiska) tlacit na trhoch Indie a Indonezie povedzme Daciu? ine koncerny (GM, Ford, Chrysler) naopak v predoslych rokoch riadne ocesali svoje portfolio, kedze "udrzba" privelkeho poctu znaciek je dost nakladna a pracna...fakt nechapem :no:
Avatar - R32
22. 8. 2013 12:33
Re: Pro kritiky
Tak pokiaľ si mieril na mňa tak ja som narážal hlavne na text teda úsmevný výraz "útulný interiér"... 8-s Prečo by si tu ľudia nemohli napísať svoj subjektívny názor na akékoľvek téma? Vyjadrovali sme sa predsa k tématu tj. k autu ku ktorému je článok, nerozoberali sme či je to auto ako také blbosť alebo nie... Samozrejme pre cieľové trhy to bude zaujímavé a za dané prachy prečo nie. Tak čo tu riešiš aké auto by sme postavili my? ;-\ :no:
22. 8. 2013 11:26
V Evropě?
Nevypadá to špatně.
Ale úspěchem v Evropě bych si nebyl jistý, když výbavu doplní na evropské minimum (ESP, airbagy), tak se taky můžou dostat nad Sandero (tj. +30.000Kč). A pak už by to takový trhák nebyl.
Navíc kanibalizovat si v rámci koncernu Datsun-Nissan-Renauld-Dacia?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku