Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Levný elektrický volkswagen přijde v roce 2027. Rok po ID.2all

Marek Bednář
Diskuze (43)

Malý volkswagen s prozatímním označením ID.1 se má objevit za tři roky se základní cenou do půl milionu korun. Jeho vývoj je v počátcích.

Automobilka Volkswagen také plánuje levný elektromobil jako pokračovatele modelu e-Up. Nepřijde s ním však v nejbližší době, jako někteří jiní výrobci, nýbrž až v roce 2027. Tehdy se má, alespoň podle webu Automotive News Europe, který se odkazuje na šéfa značky Volkswagen Osobní vozy Thomase Schäfera, dostat na trh vůz s cenou do 20 tisíc eur. To je aktuálním kurzem 505 tisíc korun.

„Tohle je liga mistrů. Abyste snížili náklady tak moc, potřebujete ohromné objemy výroby,“ cituje web Schäfera. Podle něj se také v příštích pár týdnech rozhodne, kterou z aktuálně připravovaných čtyř cest k levnému produkčnímu elektromobilu se automobilka vydá.

Video se připravuje ...

Podle finančního ředitele koncernu Volkswagen Arna Antlitze se firma dívá i po možných partnerstvích s jinými automobilkami, aby dosáhla lepší ekonomiky výroby z jejího vysokého objemu. Potenciální partnery nicméně nejmenoval.

Cíl představení produkčního ID.1 – pokud se vůz bude takto jmenovat – byl nastaven schválně na rok 2027, protože to bude rok po uvedení produkční verze konceptu ID.2all na trh. Ta měla přijít už v roce 2025, ovšem automobilka ji o rok odsunula údajně kvůli tomu, že díky přijetí mírnější verze emisní normy Euro 7 bude moci prodávat své konvenční malé vozy, jako např. model Polo, déle.

I kdyby to nebylo skutečným důvodem, rok vývoje navíc rozhodně nemůže škodit, zejména vzhledem k tomu, jaké problémy Volkswaganu působilo např. uspěchané uvedení infotainmentu MIB3 na trh. Je menší šance, že se budou tyto malé elektromobily dolaďovat „za pochodu“.

Jak ID.1, tak i produkční verze konceptu ID.2all patří k celkem jedenácti novým elektromobilům, které automobilka do roku 2027 plánuje uvést na trh. Některé už tu jsou, jako např. limuzína ID.7, další, jako verze ID. Buzzu s delším rozvorem, nebudou velkým překvapením. Do této jedenáctky patří také dva modely vyvíjené ve spolupráci se značkou Xpeng pro čínský trh.

Marek Bednář
Diskuze (43)

Doporučujeme

24. 3. 2024 07:38
Re: Shitstorm
To on ve své aroganci ani nemůže ;-) Je to jako nové náboženství a on se cítí jako mesiáš elektromobility…
Avatar - wakantanka
23. 3. 2024 18:07
Re: Re: Nákupní tašku
Niekto sa nechá pri sexovani spútať a bičovať...a? Každému čo jeho jest, ale nevydávaj to za štandard.
Avatar - Barrichello
22. 3. 2024 15:09
Re: Nákupní tašku
chudí češi je tak ale používaj a lítaj s fabiemi třeba 500 km za den, kámoš s tím byl asi 25x v německu a asi 70x v PL a bydlí v posázaví, tak si spočti kolik je to odtamtud do německa a polska
22. 3. 2024 12:37
Re: Shitstorm
Píšeš leda bludy. Že si fanatik nie je urážka, je to žiaľ fakt. Kedysi sa s tebou diskutovať dalo, dnes škoda námahy.
22. 3. 2024 12:31
Re: Shitstorm
Radšej brzdi. VW už toho nasľuboval...