Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS 300h: Čtyřválcový hybrid, zatím jen pro Čínu

Diskuze (0)
Nabídku dvojice zážehových motorů a jednoho hybridu u Lexusu GS doplní slabší čtyřválcový hybrid. Primárně cílí na čínské zákazníky.

Nová generace Lexusu GS se zatím nabízela výhradně se šestiválcovými motory. Základ nabídky tvoří GS 250 (2,5 l/154 kW), následuje GS 350 (3,5 l/225 kW) a vrchol představuje GS 450h (3,5 l + elektromotor/252 kW).

Do této posloupnosti vstoupí nová varianta, slabší hybrid pojmenovaný GS 300h. Také on má motor o objemu 2,5 litru, jedná se ale o čtyřválec vybavený vstřikováním D-4S. Výkonové parametry Lexus nezveřejnil, ale jejich hodnoty jsou zřejmé – jedná se o stejný pohon, jaký má připravovaný Lexus IS 300h. Tam dá spalovací motor a elektromotor společným úsilím nejvíc 162 kW.

Tajemstvím ovšem není plánovaná spotřeba: Lexus se chce dostat pod hranici 5 l/100 km. Tím by se stal benzinovým rekordmanem vyšší střední třídy, kde dnes vede Mercedes-Benz E 250 (155 kW; 5,8 l/100 km), a výrazně by se přiblížil superúsporným turbodieselům BMW 520d EfficientDynamics Edition (135 kW) a Mercedes E 220 CDI Edition (125 kW), které v kombinovaném cyklu vykazují 4,5 l/100 km. Emise CO2, nižší než 110 g/km, pak budou naprostou špičkou – dva výše jmenované turbodiesely vykazují 119 g/km.

Novinka se prezentuje zatím jako premiéra určená pro čínský trh, však debut byl naplánován na autosalon v Šanghaji. Lexus se ale netají tím, že GS 300h nabídne i v Evropě – nejdříve ale na konci roku 2013.

Diskuze (0)