Lexus HS 250h: Omlazení pro prémiový hybrid
Ačkoli by se mohlo stát, že kam se Toyota s hybridní technikou vrtne, tam přichází prodejní úspěch, není tomu tak. Roli propadáku musel přijmout vůz, jenž měl být cenově nejdostupnějším sedanem s hybridním pohonem v nabídce značky Lexus a tím pádem ekologičtější protiváhou sportovněji zaměřeného modelu IS.
Jednalo se vlastně o převlečenou Toyotu Avensis, která dostala hybridní techniku z modelu Camry, ale v Americe, pro kterou byl tento vůz určen především, se vůbec nesetkala s úspěchem a od počátku roku 2012 se tam neprodává. Automobilka se nikdy oficiálně nepochlubila důvody neúspěchu, nejspíš to ale bude mít co do činění s přílišnou podobností laciným toyotám a kontroverzním interiérem... Vůz nicméně zůstává v nabídce v Japonsku a žije si dál svůj modelový cyklus, v jehož rámci přichází facelift..
Ten skoncoval s nudným výrazem dosavadního modelu, když převzal masku chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, která HS 250h propůjčuje výrazně agresivnější vzhled. Záď je beze změn, přistoupilo se pouze k přepracování optiky zadních svítilen, která nyní působí střízlivěji a zapracovalo se i na materiálech v interiéru a jejich barevných kombinacích, které by měly sedanu zajistit nádech většího luxusu.
Zda se nějak změní technika, není zajím známo, ale nejspíš zůstane vše při starém, hovoříme tedy o motoru s objemem 2,4 litru, pracujícím v Atkinsonově cyklu – díky časování ventilů VVT-i je možné, aby při spalovacím cyklu expanze trvala delší dobu než komprese. Celkový výkon hybridního ústrojí je 140 kW a poháněna jsou prostřednictvím CVT převodovky přední kola.
S nástupcem modelu se nepočítá, protože svou hybridní verzi by měl mít s novou generací už model IS.