Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
11
Fotogalerie

Lexus IS F Sport od TRD: Za čtvrt milionu navíc ještě ostřejší

Některým zákazníkům nestačí ostré vzezření nového IS s paketem F Sport. Chtějí ještě více a externí tuneři pro ně nejsou to pravé ořechové.

Mateřský výrobce naštěstí disponuje vlastní divizi TRD (Toyota Racing Development) a právě pod touhle zkratkou vznikla sada upravených dílů. Nový čtyřdveřový sedan s písmeny IS tak může mít aerodynamický kit s výraznějšími nástavci prahů, nižším předním nárazníkem a zadním difuzorem s dvěma dvojitými koncovkami výfuku, které určitě vydávají sportovní zvuk a možná přidaly i nějakého toho koníka navíc. Víko zavazadelníku navíc dostalo malý integrovaný zadní spoiler.

To ale ještě není všechno. Podvozek se v této úpravě chlubí upraveným zavěšením, kratšími pružinami a tlumiči, prioritou bylo nejen zlepšení jízdních vlastností, ale i snížení těžiště. K řádění na okruhu při track days to jistě postačí – ale pozor, o brzdách nepadlo ani slovo. IS F Sport TRD jezdí na devatenáctipalcových kovaných kolech s patnácti paprsky a v černé barvě vypadá věru dobře.

Pokud však někdo čeká výkonovou posilu, tady se neudálo nic zásadního. Hybridní IS 300h tak má stále čtyřválec o objemu 2,5 l a elektromotor, které dávají dohromady 166 kW (226 k), dvouapůllitrový šestiválec IS 250 disponuje 154 kW (209 k) a nejvýkonnější IS 350 se spoléhá pod kapotou na tříapůllitrový vidlicový šestiválec s 226 kW (307 k).

Celý balíček pochopitelně není zadarmo, stojí 1.254.075 jenů, tedy 247.500 korun. Díly jsou, pravda, k mání také jednotlivě, takže majitel může vzhled i šasi svého IS ladit dle gusta. Body kit přijde na 437.700 jenů (86.400 korun), úpravy podvozku stojí 288.750 (57 tisíc Kč) a samotná kola 527.625 jenů (104.100 Kč). Problém je, jak už měna nasvědčuje, pouze ten, že alespoň prozatím je nekoupíte mimo Japonsko. Oficiální dovoz do Evropy dosud potvrzen nebyl.