Lexus IS: Třetí generace (ne)oficiálně
Jsem rád, že mohu původní článek tak brzy doplnit – máme tu sice neoficiálně získané, nicméně oficiální fotografie Lexusu IS modelového roku 2014. A pokud jste si mysleli, že studie LF-CC byla až příliš futuristická a finální verze bude usedlejší, pak jste se hodně spletli.
Pokud to vezmeme pro změnu odzadu, tyto partie si zachovaly provokativně ostré tvary zadních svítilen, které jsou nyní navíc ještě zamračenější a podobně jako u studie je řešený i nárazník. Profil se také výrazně inspirován koncepčním kupé a to včetně výrazné linie, táhnoucí se od zadních svítilen až k prahům, které jsou opravdu nezvykle aerodynamicky zprohýbané. Linie střechy je méně efektní, což se ale u sedanu dalo očekávat.
Nejkontroverznější ale je zcela jistě příď IS. V místech, kde bychom čekali klasické lexusácké šípovité světlomety se nachází jakýsi patvar, doplněný o „hokejkové“ LED (už vím, čeho se bude týkat facelift), doplněný o novou firemní masku chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, okoukanou od Infiniti a obklopenou poněkud divokými tvary předního nárazníku. Ačkoli nemůže být pochyb o tom, že z hlediska aerodynamiky půjde o velmi propracovanou záležitost, bude to zřejmě celé vyžadovat trochu zvyku. Navíc je pravděpodobné, že naživo celý komplet vyzní trochu jinak, doufejme, že lépe.
Naopak jako doma se asi budete cítít v kabině, která nepůsobí příliš sportovně, ale spíše luxusně a elegantně, s jednoduchými tvary výdechů ventilace, palubní desky i středového panelu. S tímto uspořádáním ladí i kaplička s dominantním centrálním kruhovým přístrojem, zatímco tvarování sedadel je příslibem slušného bočního vedení.
Původní článek:
Lexus prý ukáže první fotografie zbrusu nového Lexusu IS modelového roku 2014 nejpozději zítra, i tak se ale rozhodl předložit nám nyní ještě jeden snímek, na němž je finální verze přikryta plachtou, takže můžeme zatím rozpoznat pouze jeho siluetu. Ta potvrzuje, že designéři opravdu vycházeli z konceptu LF-CC, ukázaného vloni v Paříži a proslýchá se také, že by se sedan střední třídy měl oproti současnosti trochu zvětšit. Ačkoli se hovořilo o tom, že využije platformu Toyoty GT 86 a Subaru BRZ, poslední dobou se hovoří o využití zkrácené plošiny sedanu GS.
Tohle vše bude určitě upřesněno už brzy, překvapivě konkrétně ale vyhlíží už nyní prosakující technické informace o japonském rivalovi trojkového BMW. Základní motorizací IS 250 by měl být opět motor V6 o objemu 2,5 l, vyladěný na výkon lehce přes 150 kW. Jeho alternativou, která ale nejspíš opět nebude k dostání v Evropě, se stane IS 350, jehož 3,5litrový V6 by se měl výkonově dostat za hranici 225 kW.
Nové IS opravdu vypustí z nabídky turbodieselové motory, jejich roli převezme hybrid, odvozený od Toyoty Camry. Bude jej tvořit čtyřválec 2,5 l, zkombinovaný s elektromotorem a bezestupňovou převodovkou e-CVT. Výkon agregátu zatím není jistý, proslýchá se však, že japonský prémiový sedan zvládne stovku za cca 7 sekund a bude schopen jet rychlostí až 225 km/h. To vše při kombinované spotřebě 3,8 l na 100 km a emisemi oxidu uhličitého pod hranicí 100 g/km.