Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LS 600h 2010: Větší kufr a cena od 2,699 milionu Kč

Diskuze (18)
Na český trh zamířil modernizovaný Lexus LS 600h. Hlavní změnou je o 90 litrů větší zavazadlový prostor a obohacení příplatkové výbavy o nové prvky. Tomu sekunduje decentní facelift.

Lexus LS 600h, první pětimetrová limuzína s hybridním pohonem, se představil v roce 2007. Po necelých třech letech přichází vskutku decentní facelift. Modernizovaná verze se odlišuje novou maskou chladiče se čtyřmi vodorovnými lamelami, pozměněným uspořádáním předních světlometů, novým předním nárazníkem a novými zpětnými zrcátky s integrovanými diodovými směrovkami.

Konstruktéři Lexusu se ale zaměřili především na vylepšení hybridního pohonu. Zvýšení emisního standardu z Euro 4 na Euro 5 patrně zákazníci v našich končinách neocení, praktickou využitelnost ale radikálně zlepší kompaktnější akumulátor. Malý zavazadlový prostor byl totiž dosud asi největší slabinou hybridního LS (objem 330 l proti 560 l u konvenčního LS 460). Nové baterie i nadále zůstávají typu Ni-MH, jejich instalací se ale zavazadlový prostor zvětšil o 90 litrů na 420 l.

Standardní výbava Lexusu LS obsahuje mimo jiné osm airbagů, pneumatické odpružení, adaptivní bi-xenonové světlomety nebo vyhřívání předních i zadních sedadel. Hybridní provedení LS 600h přidává audiosystém Mark Levinson s 19 reproduktory, měničem na 6 DVD a pevným diskem, elektronický klíč a diodové potkávací světlomety. Novinkou modelového roku 2010 je přepracované ovládací rozhraní s 8palcovým dotykovým displejem a u hybridu i standardní montáž brzd Brembo (vpředu kotouče 380 mm). Pro LS s krátkým rozvorem lze také objednat aktivní stabilizátory (+50 tisíc Kč).

Prodloužený LS 600h L k výše jmenovanému přidává čtyřzónovou klimatizaci, boční airbagy i vzadu a zábavní systém pro zadní sedadla s výklopnou obrazovkou. Dále je možné připlatit si například přednárazový systém s adaptivním tempomatem (+85 tisíc Kč) nebo relaxační paket pro zadní sedadla (+160 tisíc Kč), který obsahuje pravé zadní plně nastavitelné sedadlo s masážním systémem a dřevěnou středovou konzoli a samostatný DVD přehrávač pro zadní sedadla. Novinkou je, že relaxační paket se nedodává jen ve čtyřmístném uspořádání interiéru, ale volitelně i v pětimístném.

Lexus LS 2010 - ceny na českém trhu (leden 2010)
MotorLS 460LS 460 AWDLS 600h
Převodovka8A8A 4x4E-CVT 4x4
Zdvihový objem [cm3]460846084969
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]280/6400270/6400290/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]493/4100469/4100520/4000
Výkon elektromotoru [kW]--165
Celový výkon [kW]--327
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,76,36,3
Komb. spotřeba [l/100 km]11,111,69,3
Cena [Kč]2.259.000,-2.369.000,-2.699.000,-
Cena Long [Kč]--3.074.000,-

Diskuze (18)
Avatar - Katikakus
15. 1. 2010 17:01
Re: nej
Ty jsi vtipalek. S LS 600h jsem najel cca 350 km a nijaky z tebou popisovanych neduhu jsem nepozoroval. Naopak, auto ma presne rizeni, automat funguje skvele. Jedine, cim trosku ztraci na konkurneci, je velikost kufru, ta ale v teto tride neni podstatna, ze ano.
Lexusa LS je velice povedene auto a nemeckym premiovkam se bez problemu vyrovna.
15. 1. 2010 14:31
Re: Lexus vs M-B
Uvidíme. Japonci od dieslu upustili protože při každém startu vyprodukuje obrovské množství splodin tak jestli to vůbec bude mít nějaký přínos v porovnání s benzínem??
15. 1. 2010 10:38
Re: Lexus vs M-B
Uvidime jak to bude, Ja jsem hodne optimisticky co vznikne pristi rok u MB jez udajne ma prijiit Dieselhybrid do E tridy!
15. 1. 2010 07:02
Re: Lexus vs M-B
Proč bych je vynechával když je to pravda?
15. 1. 2010 07:02
Re: Lexus vs M-B
Ano midl a full je jako atmosfer a turbo. Jenže S400h vznikl jako přímý konkurent LS600h. To, že u M-B nedokázali vypnout benzínový motor za jízdy to už je jejich mínus. Ono to S400h vzniklo stejně jen proto, aby M-B mohl říct " my už taky máme hybrida". kdo ví kolik kusů se v čr/evropě prodá těchto polohybridů?