Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexusy RX350, LS460 a GS450h míří do Ženevy

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Trojice luxusních vozů již byla představena za mořem, ale Evropa se jich dočká jen s malým zpožděním. Modelová ofenzíva japonské značky v prémiovém segmentu pokračuje.

Trojice luxusních vozů již byla představena za mořem, ale Evropa se jich dočká jen s malým zpožděním. Modelová ofenzíva japonské značky v prémiovém segmentu pokračuje.

Nový Lexus LS 460: evropská premiéra

Čtvrtá generace vlajkové lodi značky Lexus, která se u evropských prodejců objeví na konci letošního roku, je vybavena zcela novým zážehovým motorem 4,6 l o výkonu 279 kW. Tato pohonná jednotka zároveň patří mezi nejhospodárnější vidlicové osmiválce na trhu – v kombinovaném provozu činí její spotřeba 10,8 l/100 km. K plnému využití výkonového potenciálu vozu slouží rychle a hladce řadicí osmistupňová samočinná převodovka.

Lexus poprvé ve své nejdražší řadě nabízí verzi s prodlouženým rozvorem. Karosérie standardního LS460 měří 5029 mm, rozvor pak 2969 mm, prodloužený Lexus LS460L má u obou rozměrů 12 cm více, takže délka měří 5151 mm a rozvor 3091 mm. Tímto se Lexus dostává na hodnoty předchozího Mercedesu řady S, ale aktuální verze má ještě o několik milimetrů větší rozvory 3035/3165 mm i délky 5076/5206 mm (krátká/dlouhá karosérie).

Hybridní GS 450h: první luxusní sedan s hybridním pohonem

Lexus 450h, nejvýkonnější model řady GS, je prvním luxusním sedanem s hybridním pohonem na světě a vůbec prvním hybridním vozem, který k dosažení sportovní jízdní dynamiky kombinuje vpředu uložený motor a pohon zadních kol.

Lexus GS 450h, jenž se začne v Evropě prodávat počátkem léta 2006, je vybaven vidlicovým zážehovým šestiválcem 3,5l a vysokovýkonným elektromotorem s permanentními magnety, které v součinnosti poskytují největší výkon až 250 kW. Díky tomu Lexus GS 450h zrychluje z 0 na 100 km/h za necelých 6 sekund.

Pohonné ústrojí zaručuje novému Lexusu GS 450h výkonové charakteristiky srovnatelné s modely vybavenými zážehovým motorem V8 o objemu 4,5 l, spotřeba paliva je přitom shodná jako u automobilů s dvoulitrovým benzinovým agregátem.

Lexus GS 450h je hospodárnější než srovnatelné sportovní sedany - v kombinovaném provozu vystačí s 7,9 l benzinu na 100 km a může se pochlubit nízkou hodnotou emisí CO2 (186 g/km), která je mnohem menší než u konkurenčních sedanů prémiového segmentu vybavených motorem s ekvivalentním výkonem.

RX 350: evropská premiéra

Lexus RX 350 se začne v Evropě prodávat v dubnu letošního roku a díky novému zážehovému vidlicovému šestiválci 3,5 l, který je jedním z nejvýkonnějších v daném segmentu, bude poskytovat ještě větší požitek z jízdy. Ve spojení s mimořádně plynule řadící pětistupňovou samočinnou převodovkou disponuje tento vynikající motor vyššími hodnotami výkonu (203 kW při 6200 ot./min) a točivého momentu (342 Nm při 4700 ot./min) než předchozí model RX 300, zatímco spotřeba paliva v porovnání s modelem RX 300 klesla o 8 %.

Vyšší úroveň protihlukových a protivibračních opatření přispěla k dalšímu snížení hladiny hluku při všech jízdních režimech a rychlostech. Ve výbavě nového luxusního SUV značky Lexus najdeme špičkový audiosystém Mark Levinson Premium a nejmodernější navigační systém Lexus s mimořádně velkým rozlišením a vysokou operační rychlostí.

Ondřej Láník
Diskuze (13)
15. 2. 2006 17:27
Re: Opravdu?
No, a právě s odkazem na velikost a možnosti Toyoty mě překvapuje, že a jak silně v tomto autě vnímám křivky BMW7. Ty je nevidíš? Tobě to až nápadně nepřipomíná BMW7? Tudíž ten horní příspěvek je nadsázkou... chtěl jsem tím zvýraznit předznačené dojmy... Mrzelo by mě, kdybys má slova vykládal jako nějakou zaujatost, a už vůběc bych nechtěl, aby to na tebe dělalo dojem sbírání nějakých laciných bodů. Byť by Lexus nepatřil k mým srdečním záležitostem, oceňuji u něho dokonalou techniku... a zejména spolehlivost. Leč ty křivky... v nich já opravdu spatřuji silnou inspiraci v Mnichově...