Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Líbí se vám tenhle Dodge Charger? A víte, že si ho nechal postavit slovenský cyklista Peter Sagan?

Jan Zajíc Jan Zajíc 22. 7. 2019
32
Zobrazit náhledy (32)
Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger Peter Sagan 1970 Dodge Charger

Možná víte, že se ve Francii zrovna jede nejslavnější cyklistický závod planety. Jednou z největší osobností Tour de France je Slovák Peter Sagan, který je také velkým nadšencem do aut.

Dokonce tak velkým, že si ve Spojených státech amerických nechal postavit vůz snů - výrazně upravený Dodge Charger, který by zapadl do filmu Rychle a zběsile. Není to náhoda.

Ale popořadě. Saganovu lásku k ikonickému americkému sporťáku můžeme stopovat až do cyklistova dětství, kdy se zakoukal do známého oranžového "generála Lee" z Mistrů hazardu.

Takže když se později, už jako věhlasný sportovec, Sagan spřátelil s jistým Scottem Tedrem, spolumajitelem kalifornské dílny MASCAR (Modern & Classic Autobody & Paint Repair), splnění dětského snu bylo na dosah.

Sagan chtěl nejdříve kopii právě generála Lee, jenže pak viděl film Rychle a zběsile a rozhodl se pro změnu směru. "Vysvětlili jsme mu, že auto v Rychle a zběsile nebude moc funkční, že je to trik, vůz udělaný jen pro natáčení. V té době měl Peter Porsche 911 Turbo S, takže jsme došli k závěru, že postavíme stroj, který bude kombinovat použitelnost 911 a agresivitu a syrovost amerického muscle caru," popisoval počátky projektu Scott Tendro.

Základem stavby se pak stal Charger z roku 1970, údajně ve velmi dobrém stavu. Přesto byl kompletně odstrojen a každý díl byl buď renovován nebo vyměněn za nový.

Po zhruba dvou letech, v roce 2016, a 10.000 člověkohodin práce bylo hotovo. Sagan se dočkal agresivně vypadajícího vozu, který si sice do jisté míry ponechává klasický vzhled, ale současně využívá moderní techniku. Nové jsou i detaily jako například zapuštěné kliky dveří.

Kompresorem přeplňovaný motor o objemu 9,36 dává 1000 koní a 1627 N.m, podvozek je vzduchový, jsou tu výkonné brzdy a důraz se kladl také bezpečnost.

Úpravce výrazně přepracoval i interiér, jemuž dominují kožené sportovní sedačky (všimněte si výšivek v hlavových opěrkách), které doplňuje přepracovaná palubní deska i nový středový tunel.

A našli bychom tu ještě jednu zvláštnost.

Sagan si přál dva klaksony. Zatímco jeden zvukem připomíná lodní "houkačku", druhý napodobuje melodii klaksonu generála Lee z Mistrů hazardu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku