Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Líbí se vám tenhle Dodge Charger? A víte, že si ho nechal postavit slovenský cyklista Peter Sagan?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Možná víte, že se ve Francii zrovna jede nejslavnější cyklistický závod planety. Jednou z největší osobností Tour de France je Slovák Peter Sagan, který je také velkým nadšencem do aut.

Dokonce tak velkým, že si ve Spojených státech amerických nechal postavit vůz snů - výrazně upravený Dodge Charger, který by zapadl do filmu Rychle a zběsile. Není to náhoda.

Ale popořadě. Saganovu lásku k ikonickému americkému sporťáku můžeme stopovat až do cyklistova dětství, kdy se zakoukal do známého oranžového "generála Lee" z Mistrů hazardu.

Takže když se později, už jako věhlasný sportovec, Sagan spřátelil s jistým Scottem Tedrem, spolumajitelem kalifornské dílny MASCAR (Modern & Classic Autobody & Paint Repair), splnění dětského snu bylo na dosah.

Sagan chtěl nejdříve kopii právě generála Lee, jenže pak viděl film Rychle a zběsile a rozhodl se pro změnu směru. "Vysvětlili jsme mu, že auto v Rychle a zběsile nebude moc funkční, že je to trik, vůz udělaný jen pro natáčení. V té době měl Peter Porsche 911 Turbo S, takže jsme došli k závěru, že postavíme stroj, který bude kombinovat použitelnost 911 a agresivitu a syrovost amerického muscle caru," popisoval počátky projektu Scott Tendro.

Základem stavby se pak stal Charger z roku 1970, údajně ve velmi dobrém stavu. Přesto byl kompletně odstrojen a každý díl byl buď renovován nebo vyměněn za nový.

Po zhruba dvou letech, v roce 2016, a 10.000 člověkohodin práce bylo hotovo. Sagan se dočkal agresivně vypadajícího vozu, který si sice do jisté míry ponechává klasický vzhled, ale současně využívá moderní techniku. Nové jsou i detaily jako například zapuštěné kliky dveří.

Kompresorem přeplňovaný motor o objemu 9,36 dává 1000 koní a 1627 N.m, podvozek je vzduchový, jsou tu výkonné brzdy a důraz se kladl také bezpečnost.

Úpravce výrazně přepracoval i interiér, jemuž dominují kožené sportovní sedačky (všimněte si výšivek v hlavových opěrkách), které doplňuje přepracovaná palubní deska i nový středový tunel.

A našli bychom tu ještě jednu zvláštnost.

Sagan si přál dva klaksony. Zatímco jeden zvukem připomíná lodní "houkačku", druhý napodobuje melodii klaksonu generála Lee z Mistrů hazardu.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme