Lithium pro Porsche: Poprvé ve startovací baterii
Položku lithium-iontová baterie mohou od ledna 2010 objednávat zájemci o modely Porsche 911 GT3, 911 GT3 RS a Boxster Spyder. Cena pro německý trh je stanovena na 1904 Euro, asi 45 tisíc Kč. Baterie bude k autům dodávána navíc, společně se standardním akumulátorem umístěným v autě z výroby.
Majitel si tedy bude moci vybírat, kterou baterii zrovna použije. Konvenční akumulátor je totiž vhodnější pro zimní období, protože lithiová baterie má omezenou kapacitu pro startování při teplotách pod bodem mrazu. Za běžných podmínek ale i přes nominální kapacitu 18 Ah vyrovná a mnohdy předčí skutečnou výkonnost konvenčního 60Ah akumulátoru, u kterého je běžně dostupných zhruba 30 % celkové kapacity. Li-ion naproti tomu poskytuje téměř vždy 100 %.
Lithium-iontová baterie má shodný půdorys jako olověná, je ale o 70 mm nižší. Hlavní výhodou je výrazně nižší hmotnost, konkrétně 6 kg, což představuje úsporu více než 10 kg. Takový rozdíl při jízdě na limitech auta má vliv na jeho chování. K dalším přednostem patří rychlejší dobíjení, delší životnost a pomalejší samovybíjení baterie.
Od února 2010 bude možné v rámci programu Porsche Tequipment lithiovou baterii také objednat pro dříve dodané kusy uvedených modelů. V takovém případě je cena 2499 Euro (necelých 65 tisíc Kč).