Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lorinser nádherně omladil staré armádní „géčko“ ze Švýcarska

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 2. 2019
26
Zobrazit náhledy (26)
Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE Puch 230 GE
Mercedes-Benz G mířil do služeb švýcarské armády pod značkou Puch. Jeden z těchto vozů z roku 1993 se nyní dočkal proměny ze spartánského armádního vozidla ve stylový terénní automobil.

Mercedes-Benz G, který vstoupil na civilní trh v roce 1979, byl výsledkem spolupráce mezi tehdejším koncernem Daimler-Benz a rakouskou společností Steyr-Daimler-Puch. Díky tomu bylo „géčko“ pod značkou Puch nabízeno až do roku 2000 na vybraných trzích, k nimž patřilo i Švýcarsko, které je zařadilo do vozového parku své armády.

Puch 230 GE z roku 1993 byl nedávno vyřazen ze služeb švýcarské armády, v nichž jej již od roku 2013 nahrazuje novější Mercedes-Benz G 300 CDI. Po více než dvaceti letech ve službě se tento armádní vůz díky společnosti Lorinser, resp. její divizi Lorinser Classic dočkal nové kariéry.

Původně poměrně spartánské armádní vozidlo se u Lorinser Classic dočkalo kompletní renovace všech mechanických skupin a stylového omlazení vzhledu exteriéru i provedení interiéru.

Karoserie se nyní pyšní matný černým lakem, kontrastujícím s červenou střechou a ochranným plechem pod přídí. Ten navazuje na nový přední nárazník s LED světly, v němž je ukryt nový elektrický naviják. Na atraktivnějším vzhledu se pak do jisté míry podílí i nová 16palcová litá kola s pneumatikami BF Goodrich.

Interiér vozu se snímatelnou střechou si sice zachoval své původní členění s dvojicí předních sedadel a lavicemi podél boků v zadní části i strohé řešení palubní desky, ale zároveň se může pochlubit červenými koženým čalouněním všech sedadel.

Pod kapotou se žádná zásadní změna neodehrála a stále se zde ukrývá atmosférický zážehový čtyřválec, který z objemu 2,3 l poskytuje nejvyšší výkon 85 kW (115,5 k). S motorem spolupracuje čtyřstupňová automatická převodovka a pohonem všech kol.

Lorinser Classic chce tento omlazený Puch 230 GE vystavovat na svém stánku během Retro Classic, probíhající ve Stuttgartu od 7. do 10. března letošního roku. Zároveň je ovšem na prodej a to za 39.500 eur (zhruba 1.030.000 Kč). V případě většího počtu zájemců není pro Lorinser Classic proměnit do této podoby nebo i jinak upravit další z bývalých vozů značky Puch vyřazených ze služeb švýcarské armády.

Foto: Autohaus Lorinser GmbH & Co. KG

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor