Lotus chystá auto pro každý den. SUV to však nebude
Chystaná novinka Lotusu bude poslední auto značky se spalovacím motorem bez hybridního pohonu. Spatřit bychom ji mohli ještě letos.
Lotus po křídly nového vlastníka, čínské automobilky Geely, pracuje na své renesanci. Ta loni začala ve velkém stylu, prezentací elektrického hypersportu Evija, který se prezentuje jako nejvýkonnější automobil na světě, díky projektovanému výkonu 2.000 koní (1.471 kW)! Pokračovat se bude dalším modelem, který samo vedení Lotusu označuje za auto pro každý den.
Taková slova by mohla naznačovat příchod SUV, o němž se v souvislosti s Lotusem hovoří již léta, pravda je ale jinde. Dnešní generální ředitel Lotusu Phil Popham tvrdí, že na SUV je ještě čas. „Soustředíme se na sportovní auta, nicméně si myslíme, že značka má potenciál vstoupit i do dalších segmentů,“ říká Popham s tím, že vedle SUV se v Hethelu uvažuje také nad sportovním sedanem.
Nyní připravované auto pro každý den si nicméně zachová koncepci sportovního modelu. Nabídne však prostornou kabinu, která podle vedení umožní jeho každodenní použití. To je rozdíl proti minulým letům, kdy Lotus málokdy nabídl něco ryze praktického.
Podle Pophama bude tento model novým základem v nabídce značky, který se bude pohybovat v cenové kategorii od 55.000 do 100.000 liber (1,7 milionu až 3,1 milionu korun). Na rozdíl od elektřinou poháněné Evijy však zatím nepojmenovaná novinka použije blíže nespecifikovaný klasický spalovací motor. Dokonce bude posledním modelem značky s tímto pohonem, všechny budoucí vozy už mají být elektromobily nebo hybridy.
Popham věří, že automobil pomůže výrazně zvýšit prodeje značky. I kvůli němu se rozšiřuje domovská továrna Lotusu v Hethelu, a to až na výrobu 5.000 aut ročně. Automobilka přitom tento plán nemění ani v souvislosti s aktuální koronavirovou pandemií, která negativně ovlivňuje i její prodeje.
Lotus pro každý den se světu představí někdy na přelomu roku. V tuto chvíli není jasné, zda jde o ten samý projekt jako supersport s motorem uprostřed ve stylu slavného Esprit, o němž jsme informovali minulý měsíc. Také v jeho případě se hovoří o zahájení prodeje v roce 2021, zároveň se však mluví o použití hybridního pohonu.