Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus chystá poslední model se spalovacím motorem. Všechny další budou elektromobily

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 6. 2020 • 21:07
32
59
Zobrazit náhledy (32)
Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija

Automobilka Lotus připravuje pod křídly čínských investorů sporťák s benzinovým motorem. Pro spalováky to ale zároveň bude velká derniéra.

Společnost Lotus patří od roku 2017 čínskému automobilovému gigantu Geely. Od té doby už nás značka lákala na několik atraktivních konceptů budoucnosti. Oficiálně představila model Evija, čistě elektrický sporťák, který však bude nesmírně vzácnou limitkou o 130 kusech. Kromě toho se hovoří také o sportovním vozu se spalovacím motorem, ovšem pozor… Lotus nyní potvrdil, že bude poslední. Všechny další modely už máme vyhlížet jen coby elektromobily.

„Pevně věříme bateriovým vozidlům a v budoucnu chceme tuto technologii nabízet ve všech našich produktech,“ uvedl generální ředitel Phil Popham v rozhovoru pro britský Auto Express. „Elektrický pohon je pro sportovní vozy vhodný – plný točivý moment od nulových otáček, pružnost, rozložení hmotnosti i samotný design jsou aspekty, které slibují špičkové sportovní vozy,“ uvedl, aniž by zmínil hmotnost navíc jako takovou, která u sportovních aut představuje značný hendikep.

Očekává se, že elektrický sporťák nové generace spatří světlo světa před koncem roku 2022. A máme očekávat velké věci. Popham přiznává, že vnímání značky Lotus je v posledních letech na nízké úrovni a bez finančních injekcí od čínských investorů by si automobilka takovýto rozmach nikdy dovolit nemohla.

video

Většina výrobců na to jde jinou cestou a namísto elektromobilů se snaží své sportovní vozy elektrifikovat prostřednictvím hybridů. Lotus ale tento mezikrok přeskočil, což má podle Pophama jasný důvod: „Hybrid je obrovská výzva. Máte spalovací motor, baterie i elektromotor, což je v rozporu s filozofií sportovních vozů. V nich chcete ucelený balíček, který maximalizuje výkon a minimalizuje hmotnost, jež je správně rozvržena.“

Elektromobil pak podle lídra společnosti představuje mnohem větší svobodu v navrhování a následné realizaci projektu. „Baterie jsou flexibilní, nemusíte stavět auto kolem nějakých velkých komponentů, jako jsou převodovky a motory. To vám dává určitou volnost.“

Společnost Geely představuje pro Lotus značnou výhodu, má totiž přístup k celé řadě platforem a pohonných jednotek, se kterými může v budoucnu pracovat. Popham tak připomíná další segmenty, do kterých by značka v příštích letech mohla zamířit – sportovní sedany, GT, ale třeba i stále populárnější crossovery. Jedinou podmínkou je, aby takový vůz zůstal věrný hodnotám značky – skvělé aerodynamice, vysokému výkonu a nízké hmotnosti.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
15. 6. 2020 23:51
Re: Tak to bude konec značky..
A souvisí to dokonale, protože za 100 let těch věrnikových farem musíš postavit 30,, abys nahradil jednu atomovku - s tím jakou maj životnost :-) :-)
Avatar - Barrichello
15. 6. 2020 23:50
Re: Tak to bude konec značky..
Pro ruskou elektrárnu jsem klidně, Rosatom je největší světová aotomová korporace a elektráren staví desítky :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2020 14:44
Re: Tak to bude konec značky..
Nojo koukám že všechno OTÁČÍŠ podle vzoru https://www.novinky.cz/…-keller-40327585 ;-)

I piráti maj občas dobrý nápady https://www.novinky.cz/…u-tvrdi-40327638 :*)
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2020 14:43
Re: Tak to bude konec značky..
Což NIJAK NEsouvisí s tim že je to cenově NEJnákladnější

A zatímco tvoje vlastní krachující pizzérka je mi u zadku to je TVUJ problém, tak..

Když už utrácet stovky miliard navíc za výstavbu a odměnou za to NEJDRÁŽ vyrábět elektřinu https://refresher.cz/…it-jako-Cernobyl tak seš jako Zeman pro ruskou nebo čínskou nebo čínskou nebo ruskou elektrárnu? V tomhle to maj současný komunisti trochu těžký = bejvalo to jednodušší https://www.novinky.cz/…u-utoci-40327576
Avatar - Barrichello
15. 6. 2020 14:32
Re: Tak to bude konec značky..
Reaktor má životnost dneska 70-100 let.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku