Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evija v akci. Podívejte se, jak řádí nejvýkonnější sériové auto světa

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 11. 2019 • 01:39
33
1
Zobrazit náhledy (33)
Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija Lotus Evija

Dynamický debut má za sebou Lotus Evija, auto s těžko uvěřitelnými technickými parametry, které si bude moci dovolit jen hrstka vyvolených.

Elektrický hypersport Lotus Evija se již představil světu, teď jej ale vůbec poprvé můžeme vidět v akci. Automobilka uveřejnila video z testování, na kterém novinku vidíme v celé její kráse.

Lotu chce tímto modelem vstoupit do nové éry a udělat tak definitivní tečku za méně úspěšnými roky, ve kterých bojoval s finančními problémy. Pod křídly čínského Geely se značka opět probudila k životu a to rovnou ve velkém stylu: nejsilnějším sériově vyráběným automobilem planety!

Slyšíte správně, Evija slibuje výkon 2000 koní (1471 kW) a 1700 newtonmetrů točivého momentu. Stovku zvládne za méně než tři sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 320 km/h. Třístovku by měl hypersport prolomit za méně než devět sekund. Pohon obstarává čtveřice elektromotorů vyvinutých ve spolupráci s Williams Advanced Engineering, tedy lidmi, kteří mají zkušenosti ze světa formule 1.

Zakladatel společnosti Colin Chapman kdysi řekl, že s vysokým výkonem jste rychlí na rovince, ale s lehkou váhou všude. Evija váží 1680 kilogramů, což na první pohled není zrovna málo, přesto půjde o nejlehčí hypersport s elektrickým pohonem. Kompenzovat váhu elektromotorů pomáhá například lehounký monokok z karbonových vláken.

Připomeňme ještě, že Evija zdaleka nebude pro každého. A nemyslíme tím jen otázku financí, ale i dostupnosti. V roce 2020 vstoupí auto do výroby, vznikne však pouhých 130 kusů, což odkazuje na interní označení Typ 130. Jeden sporťák přijde v přepočtu na 48 milionů korun. Vážní zájemci musí hned na začátku složit zálohu ve výši sedm milionů korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - fostek
Nejrychleší sérové auto světa
| 24. 11. 2019
NO, ale 320 není úpně moc. A navíc zta váha není úpně málo.
Takže to urvou výkonem - což je proti lotusí filosofii.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku