Lotus Evora GT je lehčí a hbitější. Pelášit může až 303 km/h
Nástupce verzí Evora 400 a Evora Sport 410 prozrazuje technické podrobnosti. Má po dietě a stovku zvládá pod čtyři sekundy.
Zapomeňte na Lotus Evora 400 a Evora Sport 410, novopečeným nástupcem je teď Evora GT s vyšší porcí výkonu a zajímavými příplatkovými položkami. Ale pojďme popořadě: auto v základu váží 1,4 tuny, ale pokud si připlatíte třeba za titanový výfuk či další keramické doplňky, bude výsledná hmotnost ve srovnání s předchůdcem o výrazných 32 kg nižší.
Pohon obstarává přeplňovaný zážehový šestiválec Toyoty s objemem 3,5 litru, výkonem 416 koňských sil a 430 newtonmetry točivého momentu. „Americkou stovku“, tedy akceleraci z klidu na 96 km/h, zvládá odlehčený sporťák za 3,8 sekundy a pokud ve zrychlování nepolevíte, můžete pokračovat až na hodnotu 303 km/h.
Vedle dvoumístné verze se bude nabízet rovněž varianta v řešení 2+2, ale víte, jak to u takového sportovního náčiní s prostorem vzadu bývá. Kosmetické změny v kabině zahrnují rovněž čalounění alcantarou či propracované sportovní sedačky.
Vůz obouvá 19“ kola vpřed a 20“ vzadu, obojí s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup. Komu by toto sériové balení bylo málo, může rozbít prasátko a oslovit program Lotus Exclusive, jenž je připraven splnit zákazníkovi téměř jakékoliv přání.
Už takhle ale nejde o zrovna levnou záležitost, za atraktivní sporťáček dáte minimálně 2,2 milionu korun. A jednotlivé příplatky rovněž nejsou zrovna lidové. Automatická převodovka za 62 tisíc korun ještě ujde, titanový výfuk už stojí 184 tisíc korun, stejně jako nějaké to netradiční lakování.
První vozy dorazí k novopečeným majitelům závěrem letošního roku. Špatná zpráva pro nás: týká se to jen zájemců ve Spojených státech a Kanadě.