Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Exige S: z 0 na 100 km/h za 4,3 s

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Nejrychleji akcelerujícím sériovým Lotusem všech dob se stane v Ženevě model Exige S. Čtyřválec Toyoty se překonává. Jeho nejvyšší výkon dosahuje v nejostřejší verzi 162,5 kW při 7800 ot./min.

Výrobce sportovních vozů Lotus je v poslední době stále aktivnější. V Ženevě představí nejen nový model Europa S a studii studii SUV SPX postavenou na modulární platformě, ale také vrcholnou verzi, která překoná dosavadní tabulková maxima ve výrobním programu firmy.

Čtyřválec od firmy Toyota je již delší čas v Lotusech jako doma. Celohliníkový motor o objemu 1796 cm3 má variabilní časování a zdvih ventilů VVTL-i. Technici Lotusu pečlivě vylepšují. V nejvýkonnějším provedení jde o mechanicky přeplňovaný agregát (Rootsovo dmychadlo), pro který v Británii navrhli sací potrubí a mezichladič vzduch-vzduch, který nasává chladící medium otvorem na střeše vozu. Výkony relativně malého motoru si vyžadují také intenzivní chlazení motorového oleje pomocí dvou vpředu umístěných chladičů.

Nejvyšší výkon 162,5 kW je dosahován při 7800 ot./min, točivý moment vrcholí při 5500 ot./min hodnotou 215 Nm, ale již od 2000 ot./min je k dispozici 80 % této hodnoty. Nejvyšší otáčky motoru jsou 8000 ot./min, krátkodobě (po dobu 2 sekund) až 8500 ot./min.

Lotus Exige S není automobilem, který chce jezdit jen rovně. Aerodynamika hraje důležitou roli při všech rychlostech, které je schopen dosahovat. K hlavním aerodynamickým prvkům (převzatým z Exige) patří zcela plochá podlaha vozu, vyrobená z hliníkových komponent, difuzér na zádi vozu, který podporuje Venturiho efekt pod vozem nebo přední spojler, který je jen 108 mm nad povrchem, což umožňuje bezpečný přejezd městských překážek a současně má stále svůj aerodynamický význam.

Síla motoru umístěného uprostřed vozu je přenášena přes šestistupňovou převodovku C64 a diferenciál se zvýšenou svorností na zadní kola.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 935 kg těžkému vozu jen 4,3 sekundy, 160 km/h se na tachometru objeví za necelých 10 sekund a nejvyšší rychlost (která u tohoto vozu ostatně nemá takový význam jako obratnost a jízdní vlastnosti v zatáčkách) činí 235 km/h. KOmbinovaná spotřeba činí 9,1 l/100 km.

Prodej na vybraných evropských trzích začne v květnu 2006, cena bez daní z přidané hodnoty činí 44147 Euro.

Ondřej Láník
Diskuze (23)
11. 2. 2006 17:54
Re: Re:
:-) :yes:
11. 2. 2006 14:21
Re: CLS
:-! :-) :yes:
11. 2. 2006 14:14
Re: SEXIGEN
K tobě :-)
11. 2. 2006 14:13
Re: CLS
:-) :-) :yes: CLS je skvost... :yes:
11. 2. 2006 14:02
Re: "Test" M-B Viano 3,2 Ambiente
Bravo Gotík :yes: :-) ty válíš :-) Napiš také o CLS :yes: