Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus představuje revoluční závodní kolo pro Letní olympijské hry 2020

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 11. 2019 • 07:53
14
1
Zobrazit náhledy (14)
Lotus Track Bike Lotus Track Bike Lotus Track Bike Lotus Track Bike Lotus Track Bike Lotus Track Bike Lotus Track Bike Lotus Track Bike Lotus Track Bike

Lotus Engineering ve spolupráci s Hope Technology stojí za vývojem jízdního kola, které budou sedla cyklisté, reprezentující Velkou Británii během olympijských her v Tokiu.

Lotus nejprve v říjnu letošního roku oficiálně oznámil, že jeho divize Lotus Engineering spolupracuje se společností Hope Technology, představující jednoho z předních světových výrobců komponentů pro jízdní kola.

Podle oficiálních materiálů byla tato spolupráce zahájena s cílem prozkoumat nové způsoby posouvání hranic v designu a technice jízdních kol. Jádrem spolupráce se měl stát výzkum a vývoj, zahrnující analýzy dat a sdílení znalostí z konstrukční činnosti, aerodynamiky a zpracování materiálů.

Bližší informace zveřejněny nebyly, ale spekulovalo se o vývoji závodního jízdního kola pro cyklisty, reprezentující Velkou Británii na Letních olympijských hrách v roce 2020. Lotus s poměrně malým časovým odstupem tuto informaci potvrdil prostřednictvím odhalení závodního speciálu.

Novinka se pyšní rámem z kompozitních materiálů, za jehož vývojem stojí Hope Technology, zatímco Lotus Engineering navrhl revoluční řešení přední vidlice a řídítek. Právě provedení přední i zadní vidlice má zlepšovat aerodynamické vlastnosti kola s jezdcem a zároveň dále zlepšovat ovladatelnost. Pozornost byla při vývoji věnována i dosažení ideální tuhosti a nízké hmotnosti.

180p270p360p540p720p

Představení tohoto výjimečného závodního stroje se odehrává již nyní, protože pro kvalifikaci na olympijské hry, které se budou konat v Tokiu v létě příštího roku, musí být návrh kola schválen UCI (Union Cycliste Internationale) a musí být nasazen v průběhu světového poháru Tissot UCI 2019/2020.

Lotus se vrací do světa špičkových dráhových kol po více než čtvrtstoletí a s novinkou navazuje na Typ 108, který představil na počátku devadesátých let dvacátého století jako revoluční jízdní kolo, s nímž Chris Boardman vybojoval zlatou medaili ve stíhacím závodě na 4000 metrů během Letních olympijských her v Barceloně roku 1992.

Lotus Typ 108 navrhl a zkonstruoval Mike Burrows právě ve spolupráci s Lotus Engineering. Dodnes toto jízdní kolo s jediným převodem, jehož celková hmotnost je necelých 9 kg, ohromuje svými aerodynamickými tvary a rámem v podobě monokoku z uhlíkových vláken.

Lotus Engineering pak na Typ 108 navázal ještě během první poloviny devadesátých let dvacátého století, když uvedl Typ 110, který měl podobnou koncepci a konstrukci rámu z uhlíkových vláken, ale byl určen pro Tour de France, čemuž odpovídala geometrie kola i použití přesmykače a přehazovačky pro zajištění více rychlostí. Chris Boardman s tímto kole vyhrál prolog Tour de France v roce 1994.

Zdroj: Lotus Cars

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lordlord
cvb
| 5. 11. 2019
po vítězství byla do pravidel zavedena minimální hmotnost kola

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku