Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luboš Vlček: Kodiaq láká zákazníky prémiového segmentu. A octavia? Diskuze byly…

Martin Machala
Diskuze (67)
Podle šéfa Škody Auto Česká republika je letošní Ženeva pro mladoboleslavskou automobilku jedním z nejsilnějších autosalonů za poslední dobu.

Loňský rok byl pro Škodovku rekordní, a to z pohledu zahraničních i domácích prodejů. Celkově se značka dostala přes milion vozů, v Česku pak prodala něco přes osmdesát tisíc. Samozřejmě nás zajímalo, jak to bude letos. A jak do prodejních čísel promluví nový kodiaq nebo faceliftovaná octavia.

Od velkého SUV kodiaq jste si slibovali zájem nových zákazníků. Tedy těch, kteří Škodovku dosud nevlastnili. Splnila novinka v tomto směru očekávání?

Řekl bych, že nejenom v tomto směru. V současnosti registrujeme na kodiaq jenom v Česku přes tři tisíce klientských objednávek. Vzhledem k tomu, že letos plánujeme pět tisíc vozů, máme s trochou nadsázky již téměř vyprodáno. Potřebovali bychom navýšit výrobní kapacity. A teď k vaší otázce. Ze zmíněných třech tisíc zákazníků je polovina nových.

S tím jste spokojeni?

Určitě ano. Navíc, zbývajících padesát procent zákazníků si z velké části pořizuje kodiaq jako svou další škodovku. Takže zatím neregistrujeme, že by naše nové SUV nějakým významným způsobem přebíralo klientskou základnu třeba superbu. Navíc, na našich zákaznických akcích jsme si všimli, že si přijeli kodiaq prohlédnout také majitelé vozů prémiových značek. To nám samozřejmě dělalo velkou radost.

A co vaše další důležitá ženevská premiéra? Modernizovaná octavia? Hlavně první reakce veřejnosti nebyly úplně nadšené…

To je pravda, kolem první série fotek se určitá diskuze rozvířila. V dalších fázích jsme už ale registrovali stále pozitivnější reakce. Škoda není značka, která by se pouštěla do nějakých velkých experimentů, octavia je navíc náš nejprodávanější model. Nemohli jsme přijít s designem, o němž bychom nebyli přesvědčeni. Současně jsme však potřebovali dostatečně výraznou změnu, abychom zdůraznili nové technologie, kterými jsme faceliftovanou verzi vybavili. A nejde jen o nejrůznější asistenční systémy, ve Škodovce rozhodně nepodceňujeme ani digitalizaci a konektivitu.

To je v poslední době velmi diskutované téma…

Máte pravdu. Je to pro nás obtížnější v tom, že naše auta kupují i lidé, kteří třeba s chytrými telefony nejsou zvyklí pracovat, a na druhé straně generace zákazníků, která v podstatě už na chytrých zařízení vyrostla. Je zkrátka důležité, abychom tyto technologie dokázali zákazníkům nabídnout. Mimo jiné i kvůli zůstatkové hodnotě vozu, tedy dalšímu prodeji. Za pár let bude konektivita ještě samozřejmější součástí vozu, a jakmile ji zájemce o ojetinu v autě nenajde, může se stát, že půjde o dům dál.

Dalším aktuálním tématem je elektromobilita. Zaslechli něco o připravované elektroškodovce. Prý by se měla ukázat už za pár týdnů v Šanghaji.

Je to tak. V Číně představíme koncept našeho vůbec prvního elektromobilu, který bude postaven na speciální platformě určené pro elektromobily.

A kdy se dočkáme sériové výroby?

Nenecháme vás dlouho čekat, náš první sériový elektromobil by se ve výrobě mohl objevit v roce 2020.

Martin Machala
Diskuze (67)
11. 3. 2017 09:37
Re: Proboha!
jj
Šmarja Šáde ty seš v krachu?? Vyhoď te ho už někdo, dyť je to jak ze základní školky ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - flyboyeda
11. 3. 2017 09:36
Re: Láká chudé ,co nevědí , že chudí jsou
Wolksvágen nemůže být dražší Škoda, protože Škoda neexistuje. Škoda přestala existovat v 80 letech minulého století

Škoda je méně kvalitní Wolksvágen a Audi je logicky kvalitnější Wolksvágen, Audi je tak Luxusní, že mi přijde nelogické si kupovat Bentley, když už Bentley, tak pouze Continental Gt, nebo Mulsane, tyto 2 modely jsou nejvíc odlišné od všech ostatních Audi, podobné Audi není a ty ostatní Bentley jsou tak podobné Audi, že mi přijde hloupé je kupovat
Avatar - Eddy82
11. 3. 2017 07:40
Re: Láká chudé ,co nevědí , že chudí jsou
Kámo vidno, že v tom máš prehľad....

Je pravdou, že v koncerne sa zdieľajú platformy a aj pomerne veľké množstvo dielov, či už podvozkových, alebo elektronických, ale tvrdiť, že VW, je drahšia škodovka a Audi iba drahšie VW, to je už len sladká nevedomosť.
Pomerne dosť do toho vidím, a viem z vlastnej skúsenosti povedať, že to tak isto nie je. Už len samotný prístup konštruktérov z Audi a VW je priepastný rozdiel. Apropo jazdím už nejaký ten rok výhradne na koncernových autách, takže to aj z tej užívateľskej stránky viem vcelku dobre porovnať.
Avatar - flyboyeda
10. 3. 2017 17:45
Re: Láká chudé ,co nevědí , že chudí jsou
základ je vždy VW a z toho se vždy vychází VW je bod 0 0 0 0 a aby měli Češi radost, dali v Česku na VW placku Škoda, aby udělali radost španělům, tak mu ve španělsku říkají Seat, protože je v Německu Volkswágen naprosto obyčejný lidový vůz, tak aby si němec mohl koupit lepšího Volkswágena, Nelidový vůz nazvaly ho Audi a pozor to už je Prémie a nakonec aby udělayly i britům radost nechali Bentley na živu, není Bentley jako Bentley třeba Flying spur, je Audi A8 s nálepkou Bentley, pokud chce někdo skutečné a opravdové Bentley jezdí jedině v Mulsane, Bentayaga, je zas tak podobná Q7, tak to pro mě taky není moc Bentley i když je to skvělé auto

10. 3. 2017 15:18
Re: Proboha!
No a presne tak to ma soused. Jezdi superbem, jeho zena vozi do skolky decka rok starou Fabii, dostane Kodiaqa, protoze chce pro decka bezpecnejsi auto a Fabca pujde do sveta.

Ja osobne kupuju kodiaqa jako nahradu za odchazejici Octavii, potrebuju neco vetsiho.