Lucid představuje DreamDrive, vážného konkurenta Tesly Autopilot
Jeden z nejvýraznějších konkurentů Tesly představil vlastní systém autonomního řízení, který slibuje velmi sofistikovanou techniku i funkce.
Prémiový sedan Lucid Air se dlouhodobě řadí do pozice předního konkurenta Tesly Model S nejen svým dojezdem, ale rovněž designem a technologickou výbavou. Její součástí je přitom i nově představený autonomní asistent řízení s názvem DreamDrive, který sází na zajímavou techniku a slibuje pokročilé funkce.
Hned úvodem ale dodejme, že systém DreamDrive nechce konkurovat jen Tesle Autopilot, ale také dalším sofistikovaným semi-autonomním systémům řízení, jako je například Super Cruise od GM, BlueCruise z dílny Fordu nebo ProPilot od Nissanu.
Ani DreamDrive sice prozatím oficiálně neumožňuje jízdu zcela bez rukou na volantu, sází ovšem na pestrou paletu 32 senzorů, díky kterým by měla být jízda ještě plynulejší a bezpečnější. Ve výbavě přitom nechybí kamery, dálkové i krátkovlnné radary a nespočet ultrasonických senzorů.
Společnost Lucid Motors navíc jako jedna z mála využívá LIDAR, který bude součástí vyšší verze systému DreamDrive Pro. LIDAR přitom velmi detailně mapuje okolí vozu a je klíčovým komponentem pro budoucí vylepšení systému, který již umožní plně autonomní jízdu bez nutnosti udržovat ruce na volantu.
Na začátku však bude systém nabízet pouze asistenční funkce, jako je udržování vozu uprostřed pruhu, adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v koloně. Zajímavostí je pak využití audio-systému s 21 reproduktory, který díky prostorovému zvuku vytváří varování před riziky z určitého směru. Systém tak přijde vhod například při varování při vycouvávání do silnice.
Systém rovněž nabídne funkci autonomního parkování, kdy nejprve najde vhodné místo a následně zaparkuje bez nutnosti měnit rychlosti, sahat na volant či šlapat na pedály. Při parkování z kopce navíc systém dokáže automaticky natočit kola k obrubníku pro vyšší bezpečnost.
Zajímavostí je ale i vnitřní výbava vozu, která souvisí se systémem DreamDrive. Aby měl totiž vůz jistotu, že je řidič stále soustředěn na jízdu, hlídá ho infračervená kamera, která monitoruje pohyb očí. Pokud by řidič nereagoval, vůz je schopen zastavit u krajnice a spustit výstražná světla. Pro případ zdravotní indispozice řidiče navíc automaticky odemkne dveře, aby usnadnil přístup záchranářům.
Společnost Lucid přitom slibuje další vylepšování systému prostřednictvím bezdrátových aktualizací, díky kterým se bude vůz postupně učit nové funkce pracující s již stávajícím hardwarem.