Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bugatti Centodieci
Bugatti Centodieci
Bugatti Centodieci
Bugatti Centodieci
57
Fotogalerie

Majitel Bugatti Centodieci nadělil svému kousku ikonický závodní design. Vypadá úžasně!

Bugatti dodalo do světa 10 kusů modelu Centodieci, tento je z nich jednoznačně nejhezčí.

Zatímco legendární Bugatti EB110 vzniklo v devadesátých letech na oslavu 110. narozenin Ettoreho Bugattiho, limitovaný model Bugatti Centodieci svojí premiérou v roce 2019 odkazoval na 110. výročí založení automobilky Bugatti. Výroby se zákazníci dočkali sice až letos, všech deset plánovaných kusů ale stihla automobilka vyrobit v průběhu několika měsíců. 

Toto Bugatti Centodieci, které vlastní zákazník z USA, je dokonalou poctou vozu, jehož se stal duchovním nástupcem. Model je vyveden v originálních barvách závodního vozu Bugatti EB110 LM, který se zúčastnil závodu 24h Le Mans v roce 1994. Samotná automobilka tento vůz nadšeně sdílela na všech svých sociálních platformách. 

Video placeholder
Bugatti Centodieci • Bugatti

Dědictví je něco, co považuji za emocionálně velmi působivé a inspirující. Když se model EB110 objevil v Le Mans v roce 1994, bylo to jakoby se linie značky Bugatti vyvinula k dokonalosti. Cením si smyslu pro historii a hledání propojení s minulostí. Díky tomu je vlastnictví tohoto modelu mnohem vzácnější,” prohlásil šťastný majitel tohoto modelu. 

Oslavovat minulost a zároveň si užívat přítomnost je také neskutečně naplňující. Tento design vyvolává úžasný pocit emocí, který podnítil návrat Bugatti do Le Mans,” dodal jeden z deseti majitelů Bugatti Centodieci. 

Nutno dodat, že jsou jeho slova více než přesná. Centodieci se nechalo v různých prvcích designu ikonickým modelem EB110 inspirovat, a tento konkrétní příklad s originálními závodními barvami posouvá spojení historie se současností ještě o kus dál. 

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Jak se vůbec závodnímu vozu Bugatti EB110 LM v roce 1994 v Le Mans dařilo? Vůz se kvalifikoval na solidním 17. místě celkově a 5. místě v kategorii GT1. Náročný závod se však posádce dokončit nepodařilo. Druhý prototyp se ve stejných barvách zúčastnil v roce 1996 dalšího vytrvalostního závodu 24h of Daytona, kde znovu nespatřil cíl kvůli problémům s převodovkou. 

Majitel nechal své Centodieci se závodními barvami vyfotit přímo na okruhu v Le Mans. Neříkejte, že by to modelu Centodieci na závodních tratích neslušelo!