Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN: Nový šestiválec na plyn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Společnost MAN Truck & Bus představila na výstavě BioEnergy 2012 svůj zcela nový plynový šestiválec E2676 LE202.

Společnost MAN Truck & Bus uvádí, že je nový agregát E2676 LE202 konstruován jako čtyřdobý plynový SI motor se šesti válci v řadě. Vrtání 126 mm a zdvih 166 mm představuje zdvihový objem o hodnotě 12,4 l z něhož je motor schopen vygenerovat maximální výkon 220 kW při 1500 min-1.

Plynový šestiválec má charakterizovat vysoká efektivita chodu a jeho mechanická účinnost má být více než 40 %, zatímco termální účinnost je více než 50 %. Tento motor splňuje všechny v současnosti platné emisní limity. Jeho konstrukce odpovídá instrukcím vydaným v souvislosti s udržováním čistoty ovzduší.

Nový motor je vyroben s ohledem na spalování plynů různé kvality. Může běžet na zemní plyn při kompresním poměru 12,5:1 nebo na speciální plyny při kompresním poměru 14:1. Primární oblast použití motoru E2676 LE202 leží v segmentu decentralizovaných generátorů energie.

Světová premiéra nového plynového šestiválce MAN se odehrála na letošním veletrhu BioEnergy 2012 a jeho prodej ve verzích připravených pro spalování zemního plynu nebo bioplynu se má rozběhnout ve třetím čtvrtletí roku 2013.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Special-line
29. 12. 2012 08:41
Re: Kamióny u nás bežne používajú plyn
Oni někdy jezdí na plyn i popeláři a jiná komunální vozidla. Tenhle motor má ale nasazení v oblasti kogenerace.
Avatar - jozephko
29. 12. 2012 08:26
Kamióny u nás bežne používajú plyn
Minulý týždeň som cestoval so známym do Prahy na jeho aute prerobenom na plyn. Na jednej čerpačke na diaľnici som sa nestačil diviť, keď mi povedal, že musí počkať, pretože najskôr musí natankovať kamión. Myslel som si, že si robí srandu. Ale ten veľký, 18 metrový kamión s návesom o chvíľu skutočne k plynovej stanici prišil a začal tankovať.
Vysvetlenie bolo pomerne jednoduché - plyn kamióny používajú na nezávislé kúrenie - takže ho ten kamión natankoval len asi 18 litrov. Je to vraj pomerne častá kombinácia u kamiónov - motor na naftu a nezávislé kúrenie na plyn. Ale nikde som doteraz o tom nepočul ani nečítal.